Meny Lukk
Søk Lukk
Søk

Innsikt for effektivisering av reklame

Markedsføringsutfordringer som stadige endringer i medielandskapet, økt fokus på kortsiktige mål og økt tilgjengelighet av data, gjør det stadig vanskeligere å lage reklame som skaper langsiktig effekt.

Et blikk på merkevarers sosiale identitet

Merkevarebygging kan være vanskelig; det finnes ikke noen standardisert formel som alltid vil fungere uavhengig av konteksten, og derfor er veien til en sterk merkevare lang, kompleks, og full av vanskelige valg.

Om mennesker og maskiner i markedsanalyse

Hvordan kan AI-verktøy brukes innenfor merkevare og kommunikasjon?

Hent ut merkevarens fulle verdi i oppgangs- og nedgangstider

Enten du kjemper for markedsføringsinvesteringer, beskytter merkevaren din mot effekten av økende inflasjon, eller bare prøver å være en bedre markedsfører, er det en nødvendighet i dag å sikre at man kobler merkevaren til dens fulle verdi.

Bekymringer koster mer enn fem millioner tapte dagsverk i året

Arbeidstakere som bekymrer seg for personlig økonomi kan koste samfunnet og norske arbeidsgivere så mye som 20 milliarder kroner i året.

Hva er viktigste driver av merkevarevekst, tilgjengelighet eller annerledeshet?

I det siste tiåret har markedsføringsprofessor Byron Sharp og andre tatt til orde for mental og fysisk tilgjengelighet som den beste måten å drive merkevarevekst på.

Verdens mest verdifulle merkevarer 2023

For andre år på rad er Apple kåret til verdens mest verdifulle merkevare, i Kantars rapport BrandZ: Verdens mest verdifulle merkevarer 2023.

Hvordan bygge merkevare og påvirke salg samtidig?

Kort, langt, merkevare, salg, performance, aktivering osv. Uansett hvilke ord du bruker, har du mange valg når det gjelder målene du setter for reklamen din. Skal du prioritere langsiktige eller kortsiktige strategier

Media Reactions 2023

Reklamekampanjer er syv ganger mer effektive blant målgrupper som er mottagelige. Derfor er det viktig å forstå hva hver annonseplattform kan tilby merkevaren din og deres styrker og svakheter

Virkningen av grønnvasking og sosial vasking av merkevarer

52 % (globalt) sier at de har sett, eller hørt, falsk eller villedende informasjon om bærekraftige tiltak utført av merkevarer.
Innsikt for effektivisering av reklame
Et blikk på merkevarers sosiale identitet
Om mennesker og maskiner i markedsanalyse
Hent ut merkevarens fulle verdi i oppgangs- og nedgangstider
Bekymringer koster mer enn fem millioner tapte dagsverk i året
Hva er viktigste driver av merkevarevekst, tilgjengelighet eller annerledeshet?
Verdens mest verdifulle merkevarer 2023
Hvordan bygge merkevare og påvirke salg samtidig?
Media Reactions 2023
Virkningen av grønnvasking og sosial vasking av merkevarer
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Vi inviterer til presentasjon av resultater fra årets Helsepolitisk barometer
Torsdag 18. april 2024 presenteres funnene fra Helsepolitisk barometer 2024 på Filmens Hus i Oslo.
Fjordland tildelt Kantars Innsiktspris på ANFO Effekt
Under prisutdelingen for ANFO Effekt 2023 var det Fjordland som stakk av med Kantars Innsiktspris. Fjordland fikk prisen f...
Fremtiden er hybrid
Ved å kombinere menneskelig innsikt og AI i kommunikasjonstesting kan man effektivt maksimere effekten av en kampanje.
Tilliten til politikerne faller og færre har tro på at Norge vil nå klimamålene
«Attention!» Oppmerksomhet handler om mer enn synlighet
Mistillit og avvisning: Virkningen av grønnvasking og sosial vasking av merkevarer
TV 2 Play fosser fram i det norske strømmemarkedet
«Gaming er bredt» – status nå og videre
Oppdatert og utvidet rapport: Digital spilling og gaming 2023
31. oktober lanserer Kantar Media en oppdatert og utvidet rapport om nordmenns digitale spill- og gamingvaner!
Interbuss 2023
Interbuss er den største og eldste undersøkelsen om norsk internettbruk og gir deg det du trenger å vite om nordmenns inte...
Medietrender Ung 2023 - ny rapport om ungdommens medievaner
Har du og din virksomhet behov for å forstå mer av de unges mediebruk og hvordan dere kan jobbe mer effektivt for å lykkes...
BrandZ Global Report 2022 Telecom Providers
BrandZ Global Report 2022 Retail
BrandZ Global Report 2022 Personal Care
BrandZ Global Report 2022 Luxury
BrandZ Global Report 2022 Food & Beverages

Vi hjelper deg, ta kontakt!

Ring oss på tlf. 911 11 600 eller fortell oss hva vi kan hjelpe deg med:

Kantar i media