Meny Lukk
Søk Lukk
Søk

Usikre tider krever sterke merkevarer – ikke lavere priser

I en tid preget av geopolitisk uro, tolltrusler og økonomisk usikkerhet er det mange bedriftseiere og merkevaresjefer som kjenner på presset fra fallende forbrukertillit, økende kostnader og marginer som skvises fra alle kanter.

Det er lett å tenke at eneste vei videre er å kutte prisene og håpe på volumøkning. Men global usikkerhet gjør noe med hvordan folk oppfatter verdi. I tider hvor alt føles usikkert, søker mennesker etter trygge valg – og da vinner merkevarer som oppleves som meningsfulle, relevante og forskjellig fra resten.

I en skarp og høyst aktuell artikkel, viser Mary Kyriakidi (Global Thought Leader, Kantar) hvordan markedsførere faktisk har mer innflytelse enn de kanskje tror. Ikke bare på etterspørsel – men på prisfølsomhet, lojalitet og lønnsomhet.

Konklusjonen er at vi er i tiden da en bør ha fokus på å investere i merkevarens pricing power (prisstyrke).

Les hele artikkelen her om hvorfor det kan være ditt sterkeste forsvar i urolige tider. 

Ta gjerne kontakt med oss i Kantar om du ønsker å vite mer om Pricing Power eller ønsker å forstå hvor sterkt merke ditt er til å stå imot usikre tider.