Meny Lukk
Søk Lukk
Søk

Hvordan skape uforglemmelige reklamer anno 2025 - trender i kreativ effektivitet

Kantar Creative Effectiveness Awards kårer de mest kreative og effektive reklamene, som er blitt testet på forbrukere. Oppdag de beste reklamene fra digitale, TV- og trykte medier som har fanget oppmerksomheten i AI-tidsalderen, og lær hva som gjør at de treffer så godt.

AI er for mange blitt en strategisk partner som driver kreativitet og effektivitet, og forenkler hverdagen for markedsførere. Men AI er ikke nok – vi ser at de reklamene som lykkes best klarer å skape den menneskelige og emosjonelle tilknytningen.

Vi fremhever de reklamene som klarer nettopp dette: de beste digitale/sosiale, TV- og trykte/utendørsannonsene fra i fjor, samt de som toppet våre LINK AI-databaser. Basert på et grunnlag av tusenvis av reklamer tar vi for oss trendene vi ser blant de som lykkes. Disse kommer fra et bredt spekter av 26 kategorier: fra teknologi til dekk, reise til telekommunikasjon. De spenner over 18 land, 37 merkevarer og 28 kunder.

Ekstra gøy er det at en reklame som har gått i Norge tok gull i print/utendørs, og at en norsk merkevare med norsk reklamebyrå for første gang var shortlistet.

Kantar har sett nærmere på trendene og de kreative elementene som går igjen hos de mest effektive og vellykkede reklamene og resultatet kan du lese om i denne artikkelen: Connecting with people in the age of AI