Meny Lukk
Søk Lukk
Søk

Innsikt for effektivisering av reklame

Markedsføringsutfordringer som stadige endringer i medielandskapet, økt fokus på kortsiktige mål og økt tilgjengelighet av data, gjør det stadig vanskeligere å lage reklame som skaper langsiktig effekt.

Et blikk på merkevarers sosiale identitet

Merkevarebygging kan være vanskelig; det finnes ikke noen standardisert formel som alltid vil fungere uavhengig av konteksten, og derfor er veien til en sterk merkevare lang, kompleks, og full av vanskelige valg.

Om mennesker og maskiner i markedsanalyse

Hvordan kan AI-verktøy brukes innenfor merkevare og kommunikasjon?

Prissetting i dagens økonomiske situasjon

Den økonomiske situasjonen er blitt endret for mange og forbrukerens kjøpekraft har gått ned. Hvordan bør man prise sine produkter og tjenester, hva vil skje om man gjør prisendringer, og hva om konkurrentene gjør endringer?

Hent ut merkevarens fulle verdi i oppgangs- og nedgangstider

Enten du kjemper for markedsføringsinvesteringer, beskytter merkevaren din mot effekten av økende inflasjon, eller bare prøver å være en bedre markedsfører, er det en nødvendighet i dag å sikre at man kobler merkevaren til dens fulle verdi.

Møter dagens innovasjoner kvinners behov?

På den internasjonale kvinnedagen diskuterer vi hva virksomheter bør tenke på når de jobber med innovasjon. Hvordan kan de bedre møte behovene til halvparten av befolkningen og gjøre en meningsfull forskjell for kvinner og jenter over hele verden.

Bekymringer koster mer enn fem millioner tapte dagsverk i året

Arbeidstakere som bekymrer seg for personlig økonomi kan koste samfunnet og norske arbeidsgivere så mye som 20 milliarder kroner i året.

Hva er viktigste driver av merkevarevekst, tilgjengelighet eller annerledeshet?

I det siste tiåret har markedsføringsprofessor Byron Sharp og andre tatt til orde for mental og fysisk tilgjengelighet som den beste måten å drive merkevarevekst på.

Verdens mest verdifulle merkevarer 2023

For andre år på rad er Apple kåret til verdens mest verdifulle merkevare, i Kantars rapport BrandZ: Verdens mest verdifulle merkevarer 2023.

Hva kan vi lære av verdens mest innovative merkevarer?

Kantars Outstanding Innovation Awards feirer de mest innovative merkevarene i verden og viser hvordan de konsekvent bruker innovasjon som en driver for vekst.
Innsikt for effektivisering av reklame
Et blikk på merkevarers sosiale identitet
Om mennesker og maskiner i markedsanalyse
Prissetting i dagens økonomiske situasjon
Hent ut merkevarens fulle verdi i oppgangs- og nedgangstider
Møter dagens innovasjoner kvinners behov?
Bekymringer koster mer enn fem millioner tapte dagsverk i året
Hva er viktigste driver av merkevarevekst, tilgjengelighet eller annerledeshet?
Verdens mest verdifulle merkevarer 2023
Hva kan vi lære av verdens mest innovative merkevarer?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Ny studie hjelper deg med å navigere det nye medielandskapet
Reklamekampanjer er syv ganger mer effektive blant målgrupper som er mottagelige.
Er du interessert i klima og klimapolitikk?
Torsdag 26. oktober kl 13:00 legger vi fram ferske resultater fra årets Klimabarometer på Litteraturhuset i Oslo. Her vil ...
BrandSnapshot powered by BrandZ
BrandZ er verdens største merkevareundersøkelse. Siden 2006 har vi gjennom data fra spørreundersøkelser målt merkevarer i ...
Kraftnæringens omdømme fortsetter å styrke seg
Verdens mest verdifulle merkevarer 2023
Program Medietrender Ung 2023
Modige merkevarer
Vi har kåret de mest effektive og kreative reklamene i verden og Norden
Medietrender Ung 2023 - ny rapport om ungdommens medievaner
Har du og din virksomhet behov for å forstå mer av de unges mediebruk og hvordan dere kan jobbe mer effektivt for å lykkes...
Ny rapport: Digital spilling og gaming 2023
Kantar Media har gleden av å presentere en helt ny rapport om nordmenns spill- og gamingvaner.
24-timersundersøkelsen: «Korona-triologien»
Norske medievaner før, under og etter (?) koronapandemien
BrandZ Global Report 2022 Telecom Providers
BrandZ Global Report 2022 Retail
BrandZ Global Report 2022 Personal Care
BrandZ Global Report 2022 Luxury
BrandZ Global Report 2022 Food & Beverages

Vi hjelper deg, ta kontakt!

Ring oss på tlf. 911 11 600 eller fortell oss hva vi kan hjelpe deg med:

Kantar i media