Personer i målgruppen 10-79 år i Norge så i gjennomsnitt 1 time og 36 minutter på TV og online video hver dag i 2024. Dette er en nedgang på 7 minutter fra 2023.
Video on demand (VOD) fra nettspillerne NRK TV, TV 2 Play og Discovery+ står for 24 % av totalkonsumet med 23 minutter daglig i 2024. Live står for 61 % totalkonsumet med 59 minutter daglig, en nedgang på 9 minutter. Tidsforsinket seing står for 15 %.
Mesteparten av seingen foregår på den store skjermen hjemme med 82 % av seingen på TV-skjermen. Seing på Nettbrett, PC/Mac og mobil står for 5 % av totalen, med totalt 5 minutter. 13 % av seingen foregikk på skjermer utenfor hjemmet.
Topplister
De mest sette enkeltprogrammene totalt var Mesternes mester (S15E01) på NRK som hadde 1 500 000 seere totalt fordelt på direktesending, VOD og playback. På TV 2 var Norges dummeste (S01E02) det mest sette enkeltprogrammet med 1 371 000 seere. Det mest sette enkeltprogrammene hos Warner Bros. Discovery var Håndball kvinner (Sommer - OL): Norge – Danmark, semifinale med 628 000 og hos Viaplay Group var det Håndball-EM Kvinner Finale: Danmark - Norge med 714 000 seere.
Det mest strømmede enkeltstående programmet (VOD) var Spillet (S0102) på TV 2 Play med 931 000 seere totalt. For NRK var det Leo og de farlige (S01E1) med 845 000 seere, Warner Bros. Discovery Null stjerner (S01E02) med 178 000 seere.
Last ned rapporten her: