Meny Lukk
Søk Lukk
Søk

Internett

Kantar gjennomfører en rekke undersøkelser for å kartlegge bruk av digitale medier og internett.

Kantar har kontrakt med MBL om å levere de offisielle onlinetallene i Norge. Comscore er Kantars underleverandør. Comscore måler bruk av online på alle plattformer. Kantar måler nettsteder og alle plattformer i Forbruker & Media (F&M), og tallstørrelsene fra Comscore blir kalibrert inn i F&M.  De offisielle onlinetallene blir rapportert på Medieportalen og i Kantar Online (GPC).

Interbuss gir deg det du trenger å vite om nordmenns internettvaner. Interbuss er den største og eldste undersøkelsen om norsk internettbruk. Den gir et bredt bilde av nordmenns Internettvaner, og rapporten gir deg informasjon om alt fra hvor mange nordmenn som har smarthøyttaler til hvor mye vi stoler på digitale betalingstjenester.

Social Media Tracker kartlegger de sosiale medienes posisjon i folks hverdag; hvordan og hvorfor de brukes og hvordan samspillet og konkurransen er mellom sosiale medier og redaksjonelle nyhetsmedier på nett/papir

Forbruker & Media inneholder også mange digitale data.