Meny Lukk
Søk Lukk
Søk

Fagpresse

Fagpressen og Kantar Media har som felles mål å fremskaffe leserdokumentasjon gjennom lesertall og leserkretsundersøkelser for Fagpressens medlemmer.

Fagpressen er en mediekanal med mange og til dels små publikasjoner. Kjennetegnet er at de aller fleste betjener veldig konkrete segmenter i markedet. Kun et fåtall blader er såpass store at de kan måles i syndikerte undersøkelser som Forbruker & Media eller Magasinundersøkelsen.

Lesertall

Siden 2015 har Fagpressen og Kantar Media publisert offisielle lesertall for alle blader som er medlem av Fagpressen. Kantar Media har utviklet et internasjonalt anerkjent konsept for beregning av lesere for alle blader som er medlem av Fagpressen. Beregningene tar utgangspunkt i offisielle og tilgjengelig data fra Fagpressenøkkelen og distribusjonsfordelingen til hvert enkelt blad. Bladene må være godkjent av Fagpressens Opplagskontroll. Modellen bygger på en rekke faktorer som bidrar til å forklare lesertallet for et enkelt fagblad, for eksempel fagpressenøkkel og distribusjonsfordeling.

Ønsker du lesertall for ditt fagblad ta kontakt med Katja Møglestue

Leserkretsundersøkelser

Formålet med leserkretsundersøkelser er å fremskaffe leserdokumentasjon for redaksjonell utvikling og annonsesalg. Undersøkelsene gjennomføres på web (med e-postutvalg) blant bladets abonnenter/medlemmer.

Ønsker du pristilbud på leserkretsundersøkelse ta kontakt med Katja Møglestue