Kantar 24Timer gir unik innsikt om folks mediebruk
Kantar Media har gleden av å tilby oppdaterte data fra Kantar 24Timer. Dataene er samlet inn i Forbruker & Media, som er Norges største markedsundersøkelse, gjennomføres kontinuerlig gjennom hele året. Med bruk av Power BI kan vi tilby kvartalsvis rapportering med 1500-2000 intervjuer hvert kvartal. I 2022 og 2023 er det totalt gjennomført 13.494 intervjuer.
Kantar Media har gjennomført studier av nordmenns tids- og mediebruk siden 1998. 24Timer gir blant annet svar på:
- Hvor mye tid som brukes på ulike medier?
- Når på døgnet mediene blir brukt?
- Hvordan mediebruken varierer i løpet av året og uken?
- Hvor man befinner seg til forskjellige tider på døgnet?
- Hva man foretar seg og hvilke medier som brukes?
24Timer gir dybdeinnsikt i folks mediebruk i forhold til hva de gjør og hvor de oppholder seg i løpet av døgnet:
- En dypere forståelse av konteksten vår mediebruk foregår i.
- En samlet fremstilling av bruken av alle mediekanaler, grupper av medier og enkeltmedier.
- En dypere forståelse av hvordan ulike grupper bruker ulike medier på ulike tidspunkt i løpet av døgnet, uke og året.
Tilrettelegging i Power BI gjør det mulig å analysere trender og ulike målgrupper med hensyn til kjønn, alder, inntekt og utdanning på en brukervennlig og rask måte. Det er også mulig å analysere endringer over tid, sesongsvingninger, ukedagsanalyser og mediebruk i løpet av døgnet for ulike ukedager.
Medieomtaler av 24Timer
- Økt fragmentering av mediebruken M24 26.09.24
- De unge bruker mer tid på norske nettaviser M24 07.02.24
- Større andeler av medietiden brukes på norske nettsteder. M24 18.09.23
- Nesten halvparten av vår medietid tilbringes på globale medieplattformer M24 18.02.23
- Pandemien er over og mediebruken normaliseres09.22
- Nordmenn konsumerer medier hele døgnet - dette bruker vi mest tid på M24 07.02.23
- En stadig større andel av medietiden vår brukes på norske nettsteder Kampanje 15.09.23
- Nyhets- og mediebruken har normalisert seg etter pandemien (Medietilsynet, 28.03.23)
- Medietilsynets rapport om bruksmangfoldet i Norge (Medietilsynet, 28.03.23)
Information in English
- The Norwegian media consumption share of media time for Q2 2024
- The Norwegian media consumption share of media time for Q1 & Q2 2024
Priser for 24Timer 2024
- 95.000 for tilgang på Power BI til februar 2025 med data for 2022 og 2023, og kvartalsvise oppdateringer. Denne prisen gjelder for kunder som minst abonnerer på alle standardindeksene i Kantar Online. For de som ikke har et slikt abonnement, vil andre betingelser være gjeldene, og prisene vil være høyere.
- Årsrapport for 2023: En PowerPoint-rapport med historiske data er også inkludert.
- Det kan etter hvert bli mulig å kjøpe tilgang til kun et kvartals data eller rapporten for tre måneder fra Power BI.
- Opptil 4 brukere er inkludert i prisen. Deretter: 5-19 brukere for kr. 10.000, 20-49 brukere for kr. 20.000 og 50+ brukere for kr. 50.000.
- Betingelsene ovenfor gjelder for kunder som abonnerer på alle indeksene i Kantar Online (GPC). For de som ikke abonnerer på alle indeksene, vil andre betingelser være gjeldene, og de må betale høyere beløp.
- Kantar Media kan også tilby salg av rapporter og workshops.
- Alle priser er eksklusive merverdiavgift (mva).
Ta kontakt med Knut-Arne Futsæter for mer informasjon: knut.arne.futsæter@kantar.com.
Ta kontakt med Magnus Hodnekam for brukerstøtte av Power BI: magnus.hodnekvam@kantar.com