Kantar Media har gleden av å tilby strømmedata fra Forbruker & Media (F&M) for 2020-2024. Dataene er samlet inn i F&M som er Norges største markedsundersøkelse, og gjennomføres kontinuerlig gjennom hele året. F&M blir normalt rapportert hvert halvår i Kantar Online (GPC) med 12 måneders baser.
Ved bruk av Power BI kan vi tilby kvartalsvis rapportering med ca.3.000 respondenter hvert kvartal og 12.000 årlig. Vi måler rundt 15 strømmetjenester, hvor vi rapporterer følge data:
- Samlet tilgang på strømmetjenester (prosent og antall)
- Abonnement og planer om abonnement
- Kjennskap
- Andel vs. preferanser
- Daglig og ukentlig bruk av betalt og gratistjenester (SVOD & AVOD)
- Husholdningers og personers utgifter til strømmetjenester og kjøp/leie av filmer/serier
- Meninger, forbruk og interesse for ulike sportsgrener.
Rapporten inneholder også data om annen mediebruk, meninger, forbruk og interesser:
- Ulike typer av gaming/spill: daglig og ukentlig bruk
- Bruk av ulike strømmetjenester for lyd
- Meninger om medier
- Gjennomsnittlig månedlig personlig forbruk av ulike produkter og tjenester (inkl. forbruk på aviser, magasiner, bøker, musikk og strømming)
- Gjennomsnittlig årlig forbruk i husstanden av ulike produkter og tjenester (inkl. forbruk mobiltelefon, PC/datautstyr, TV- og radioutstyr, spill/gaming).
- Interesse for sportsgrener
Tilrettelegging i Power BI gjør det mulig å analysere trender og ulike målgrupper mht. kjønn, alder, inntekt og utdanning på en brukervennlig og rask måte.
Strømmedata fra F&M er grunnlaget for flere presentasjoner og artikler
- TV 2 Play nærmer seg Netflix (Kampanje, 05.12.24)
- Rekordhøy tilgang på strømmetjenester (Kampanje, 28.08.24)
- TV 2 Play fosser fram i det norske strømmemarkedet (Kantar Media, 09.02.24)
- AMAZON VOKSER KRAFTIG PÅ DET NORSKE TV-MARKEDET: - DETTE ER BIG BUSINESS (Kampanje02.23)
- Why are Netflix, YouTube, and Amazon struggling in Norway?Keynote speech at Northern Waves Conference 2023: TV Tech & Industry by Knut-Arne Futsæter Kantar Media. Oslo 19.10.23.
- Det er et turbulent strømmemarked i lys av presset på folks økonomi(Kampanje10.23).
- Fortsatt sterk vekst i strømmemarkedet, men mørke skyer truer i 2023(Kampanje, 03.01.23)
- Mange vil bytte ut sine Netflix-abonnement og se sport og serier på andre tjenester (Kampanje, 30.09.22)
- MEDIETOPPER MÅ KJEMPE OM SLANKERE LOMMEBØKER – SÅ MYE PENGER BRUKER NORDMENN PÅ STRØMMING OG AVIS (Kampanje, 25.08.22)
- Viaplayfester grepet før Premier League starter (Kampanje, 05.08.22)
- GLOBALE GIGANTER SLITER MED STRØMMESATSINGEN I NORGE: - DET ER OPPSIKTSVEKKENDE (20.07.22)
- TV 2 OG NRK UTFORDRES AV NY STRØMMEGIGANT: - DET BLIR EN «GAME CHANGER»(Kampanje, 05.05.22)
- Det er grenser for hvor mye nordmenn er villig til å betale for strømming(Kampanje, 07.04.22)
- Ny rekord i strømmeabonnement og Amazon vokser mest(Kampanje 27.01.23)
- TV 2 Play vokser i et stagnerende strømmemarked
- TV 2 JAGER HBO MAX PÅ STRØMMETOPPEN: - MARKEDET FOR STRØMMING BEGYNNER Å BLI METTET
- Det har vært en stagnasjon i det norske strømmemarkedet
- TV 2 PLAY TAR KRAFTIG INNPÅ NETFLIX: - HAR RIGGET OSS FOR ET INDUSTRIELT SKIFTE
Priser for 2024
- Prisen for data fra 2020-2024 med tilgang på Power BI til februar 2025 er kr.34.000. Denne prisen gjelder for kunder som minst abonnerer på alle standardindeksene i Kantar Online. For de som ikke har et slikt abonnement, vil andre betingelser være gjeldene, og prisene vil være høyere.
- Det kan etter hvert bli mulig å kjøpe tilgang til kun et kvartals data eller rapporten for tre måneder fra Power BI.
- Opptil 4 brukere er inkludert i prisen. Deretter: 5-19 brukere for kr. 10.000, 20-49 brukere for kr. 20.000 og 50+ brukere for kr. 50.000.
- Betingelsene ovenfor gjelder for kunder som abonnerer på alle indeksene i Kantar Online (GPC). For de som ikke abonnerer på alle indeksene, vil andre betingelser være gjeldene, og de må betale høyere beløp.
- Kantar Media kan også tilby salg av rapporter og workshops.
- Alle priser er eksklusive merverdiavgift (mva).
Ta kontakt med Knut-Arne Futsæter for mer informasjon: knut.arne.futsæter@kantar.com.
Ta kontakt med Magnus Hodnekam for brukerstøtte av Power BI: magnus.hodnekvam@kantar.com