Søkeresultater på
672 resultater totalt
ALx-en, den smarteste måten å gjennomføre medarbeiderundersøkelser på
27.04.2016
ALx-en, den smarteste måten å gjennomføre medarbeiderundersøkelser på
Hvordan skape engasjerte medarbeidere?
De fleste virksomheter ønsker å ha en så engasjert medarbeider som mulig. Det øker ne...
Arbeidslivindeksene - ALx
27.04.2016
Arbeidslivindeksene - ALx
Kantar har utviklet en modell for gjennomføring av medarbeiderundersøkelser, Alx-en som kan skaleres opp og ned, og som samtidig er enkel å gjennomføre. Kjernemodellen bes...
Kvalitative undersøkelser
22.04.2013
Kvalitative undersøkelser
Kvalitative metoder gir bedriften din en unik mulighet til å komme tettere på forbrukerne som mennesker.
Få en dypere forståelse av kundene dine og verdifull innsikt i hvo...
Fokusgrupper
04.01.2024
Fokusgrupper
Fokusgrupper er et unikt innsiktsverktøy som gir oss mulighet til å skape gruppedynamikk. I motsetning til dybdeintervjuet som søker å kartlegge den individuelle historien, så søker gr...
Dybdeintervjuer
04.01.2024
Dybdeintervjuer
Dybdeintervjuer er et godt verktøy for å forstå folks individuelle holdninger og erfaringer. Når vi benytter oss av dybdeintervjuer gir vi oss tid til å bygge en tillitsfull ramme f...
Deltakende observasjon/etnografi
04.01.2024
Deltakende observasjon/etnografi
Det å jobbe etnografisk handler om å fremskaffe innsikt gjennom å delta i, og observere folks adferd der hvor de lever livene sine. Dette kan gjøres både gjøres fys...
Digitale metoder
04.01.2024
Digitale metoder
Det finnes etter en rekke gode digitale verktøy for å fremskaffe kvalitativ innsikt. En rekke innsiktsbehov som tidligere krevde fysisk interaksjon med informanter, kan i dag løses...
Semiotisk analyse og rådgivning
05.01.2024
Semiotisk analyse og rådgivning
Effektiv kommunikasjon handler om riktig bruk av kommunikasjonselementer. Språk, symboler, bilder og lyd blir alltid tolket av forskjellige mennesker i en sosial sit...
Segmentering
05.04.2024
Segmentering
De fleste virksomheter bruker segmentering for å treffe bedre med markedsinvesteringer. Segmentering er ikke en klart definert teknikk. Segmenteringsmodeller kan utarbeides på mange ul...
Generelle krav til segmenteringsmodeller
05.04.2024
Generelle krav til segmenteringsmodeller
For at segmenteringsmodellen skal kunne gi oss økt konkurranseevne, er det en forutsetning at modellen er god og relevant i forhold til de markedsføringsopp...