Meny Lukk
Søk Lukk
Søk

Digitale metoder

Det finnes etter en rekke gode digitale verktøy for å fremskaffe kvalitativ innsikt. En rekke innsiktsbehov som tidligere krevde fysisk interaksjon med informanter, kan i dag løses raskt og kostnadseffektivt med via digitale plattformer som er tilpasset kvalitativ datainnsamling. Under finner du beskrivelser av de digitale metodikkene vi tilbyr.
Digitale fokusgrupper

Se Fokusgrupper

Del lenke Lenke er kopiert
Diskusjonsforum/panel

Enten du jobber med å utvikle tjenester, produkter eller forskjellige former for innhold og budskap, så kan du ha behov for å teste ut tanker, ideer eller konsepter på målgruppen din over en viss tid. Noen ganger kan det være snakk om dager. Andre ganger har du behov for flere interaksjoner gjennom noen måneder eller kanskje et år.

Når vi jobber med nettbaserte diskusjonsforum, så inviterer vi et gitt antall deltakere (med de kjennetegnene som definerer målgruppen din), til å delta i diskusjoner, svare på spørsmål eller utføre oppgaver.

All interaksjon foregår på en plattform med en rekke funksjonaliteter som gjør det mulig å dele, diskutere og analysere det vi måtte ha behov for.  

Del lenke Lenke er kopiert
Mobiletnografi og deltakeroppdrag

Mobiletnografi handler om å få muligheten til å være til stede der hvor målgruppen lever sine liv, bruker forskjellige produkter eller tjenester, via mobilen.

Vi kan gi deltakerne oppdrag om å teste ulike løsninger, både digitale og fysiske. Vi kan be dem om å reise ut å oppleve forskjellige ting, og melde tilbake til oss hvilke utfordringer de har møtt på, hva som var vanskelig å forstå, hva som fanget interessen deres osv. Disse tilbakemeldingene kan de gjøre i form av videoer, tekst og bilder, som vil fungere som gode eksempler i ditt videre utviklingsarbeid.

Ved behov kan denne formen for datainnsamling også suppleres med intervjuer hvor vi ber deltakerne utdype tilbakemeldingene sine ytterligere.

Del lenke Lenke er kopiert
Eye-tracking

Eye-tracking er en teknologi som avslører – eller tracker – øyets bevegelser. Denne løsningen kan brukes på mange måter, men er spesielt relevant når du har behov for å se hvordan en bruker orienterer seg på en nettside, i en mobilapp, i butikkhylla eller ute i fysiske rom. Eye-tracking gir deg innsikt i hva det er som fanger respondentens oppmerksomhet og hvor vedkommende retter blikket og fokuset sitt.

Del lenke Lenke er kopiert