Personvernerklæringer og bruk av cookies

Vi har oppdatert våre personvernerklæringer.

Vi bruker cookies for at du skal oppleve at dette nettstedet er enkelt å bruke og til statistiske formål. Du kan lese mer om vår bruk av cookies i personvernerklæringen for nettstedet.

OK
Meny Lukk
Søk Lukk
Søk

Medietrender Ung 2025

5. juni inviterer vi til seminar på SALT, der vi presenterer smakebiter fra vår omfattende rapport om unges medievaner.

PROGRAM

Meld deg på her

DE UNGES MEDIEVANER

KantarMediaJA.PNG

Jonas Østnes og Agnethe Karlsen, analytikere i Kantar Media

Medietrender Ung er en årlig rapport om norske 15-24-åringers medievaner. Hvilke kanaler bruker de til nyheter og underholdning? Hvor sterkt står de redaksjonelle mediene? Hvilke kanaler har blitt viktigere, og hvilke sakker akterut? Hvilke medier har de tillit til, og hvilke møter de med mer skepsis? Hvilke saker og temaer opptar de unge foran stortingsvalget til høsten?

Jonas og Agnethe presentere både kvantitative og kvalitativ funn fra Medietrender Ung, som gir deg innsikten du trenger for å være oppdatert på de unges digitale liv.

 

HVORDAN KAN NORSKE MEDIER BLI RELEVANTE FOR UNGE IGJEN?

Peder.jpg

Peder Haugfos, kreativ strateg og gründer av Fingerspitzgefühl

Hvordan kan medier, nå ut til den yngre generasjonen? I denne sesjonen får deltakerne innsikt i hvordan man bygger tillit og engasjerer unge gjennom autentisk og relevant innhold. Foredraget utforsker ungdomskultur, Gen Zs identitetsforståelse og deres forhold til teknologi og medier i en større kontekst, og gir konkrete idéer og retninger for inspirasjon til hvordan medieaktører kan tilpasse seg de unges vaner og forventninger. Peder Haugfos er en erfaren rådgiver innen digital ungdomskultur og medieutvikling, med lang erfaring i å hjelpe Europeiske mediehus å nå den yngre målgruppen gjennom innhold, design og teknologi. 

 

Peder har jobbet med merkevarer som BBC, NRK, VG, RTS Sveits og VRT Belgia.  Han utvikler kreative konsepter og setter retning for merkevarer for å aktivere merkevarer inn i nye markeder og kontekster. 

 

UNGES DRØMMER OG FORVENTNINGER TIL FREMTIDEN - OG MEDIENENRK.png

Maren Eline Fossan og Vegard Tveito, NRK Analyse

NRK jobber, som de fleste andre mediehus, med å knekke ungdomskoden. Maren og Vegard jobber med å gi NRKs redaksjoner og strateger beslutningsgrunnlaget de trenger for å lykkes med å nå ut til de unge. Blant annet gjennomfører de en årlig Ung-undersøkelse, for å kartlegge livene og preferansene til publikum under 30 år.

Nå skal de dele innsikt fra den siste Ung-undersøkelse fra NRK om de unges utfordringer og drømmer for fremtiden. Nytt i år er at de har spurt de voksne også – er det egentlig så store generasjonsforskjeller?

De gir oss også noen nøkkelfunn om endringer i de unges mediehverdag gjennom de siste årene.

 

FLERE PROGRAMPOSTER BLIR LANSERT SNART