Med muligheten for å gå direkte fra Forbruker & Media dataene – og andre Nordiske Kantar Media TGI’s (Target Group Index) - slipper man å «bryte kjeden» når man går fra innsikt og planlegging til uttak for digital målretting (aktivering). Tidligere var man nødt til å finne målgrupper i det digitale økosystemet som best matchet kampanjestrategi og - målgrupper. Nå kan man gjøre denne koblingen direkte, raskt og på en «privacy» sikker måte.
Dine prioriterte og unike målgrupper overføres direkte fra innsikt, strategi og planlegging til eksekvering hos de digitale trading deskene.
Fra innsikt til skreddersydd målgruppeaktivering med et klikk
NDR og Kantar Media tilbyr per i dag 444 harmoniserte målgrupper i en felles Nordisk taxonomi. Dette gjør det enklere å kjøre kampanjer mot samme målgrupper på tvers av Danmark, Finland, Sverige og Norge. Med «IDFree Go!» kan man selv definere unike og relevante målgrupper basert på egne målsetninger og strategier.
NDR og Kantar Medias løsning for direkte aktivering («IDFree Go!») tar deg direkte fra innsikt basert på data fra Forbruker & Media til enkel, rask og sikker aktivering av dine relevante målgrupper på tvers av ulike kanaler som YouTube, Facebook, Instagram, Snapchat, samt display annonsering i Norske medier.
Oppsummert om IDFREE GO!
- IDFree GO! tar deg direkte fra TGI innsikter til rask og enkel målgruppeaktivering i multiple kanaler og plattformer
- IDFree GO! er en digital og direkte brobygger mellom unike målgrupper definert i Forbruker & Media og aktivering av de samme målgrupper i et mangfold av kanaler.
- IDFree GO! er eid og utviklet av Global Data Resources, og gjort tilgjengelig i partnerskap mellom Kantar Media and Nordic Data Resources (NDR).
- IDFree GO! er tilgjengelig for annonsører, byråer og mediehus i Danmark, Finland, Sverige og Norge.
Du kan lære mer om løsningen og bakgrunnen for utvikling av denne funksjonaliteten ved å se foredraget «BUILDING BRIDGES - direct from TGI insights to digital activation»
En pdf som kort beskriver IDFree GO! prosessen kan lastes ned her eller du kan lese mer om selve IDFree metodikken hos IDFree.com.