Meny Lukk
Søk Lukk
Søk

Delta i Norges viktigste medieundersøkelse

Forbruker & Media er Norges viktigste undersøkelse...

Delta i Norges viktigste medieundersøkelse

Forbruker & Media er Norges viktigste undersøkelse om folks mediebruk og blir gjennomført av Norsk Gallup på vegne av Kantar Media. Forbruker & Media (F&M) finansieres av norske medier, offentlige myndigheter og det norske næringslivet. Dataene brukes som dokumentasjon og beslutningsgrunnlag for norske folks medie- og forbruksvaner av offentlige myndigheter, norske medier og bedrifter. Gitt F&M sin sterke posisjon og uavhengighet i Norge, benyttes F&M av Medietilsynet, Kulturdepartementet, samt norske forskningsmiljøer som UIO, NHH og BI. Resultatene fra F&M offentliggjøres på Kantar Medias nettsider.

 

Forbruker & Media

F&M er den eneste multimedieundersøkelsen i Norge. Den inneholder dekningstall for norske aviser, radiostasjoner, TV-kanaler, strømmetjenester, internett, digitalt medieinnhold, magasiner, fagblader, direkte reklame og kino. F&M gir muligheten til å sammenligne ulike medier med hverandre, samt å knytte mediedata direkte til folks forbruk, interesser og holdninger. Dermed er den det viktigste arbeidsredskapet for reklamebyråer, kommunikasjonsbyråer, mediebyråer, annonsører og medier når markeder og målgrupper skal beskrives, og når medier velges for reklamekampanjer. Alle de store mediehusene abonnerer på Kantar Online.

 

Alle opplysninger behandles konfidensielt

Norsk Gallup er et heleid datterselskap av Kantar Media og står for datainnsamlingen til Kantar Media. Kantar Media er Norges største leverandør av analysebasert rådgivning og tilbyr rådgivningstjenester til både offentlige og private virksomheter. Resultatene fra våre undersøkelser utgjør et viktig beslutningsgrunnlag for våre kunder. Informasjonen vi samler inn behandles statistisk og blir anonymisert før rapportering. Alle opplysninger behandles konfidensielt (www.kantar.no/om/norsk-gallup/personvern/).