Guiden er basert på bruk av TGI*-data og inneholder bidrag fra aktører som Diageo, Samsung, The Earthshot Prize, Channel 4 og mange flere av Kantar Media sine partnere og kunder som er brukere av TGI i ulike land. Selv med det beste utgangspunktet kan en eller annen form for forutinntatte antakelser («bias») ofte påvirke markedsføringspraksisen i form av forbrukerstereotypier, noe som kan føre til feilaktige vurderinger som igjen påvirker kampanjeeffektiviteten.
I dagens økosystem for digital annonsering er det ikke rom for upresise eller feilaktige antagelser. Markedsførere bør derfor aktivt søke å unngå «bias» ved å etterstrebe en innsiktsdrevet markedstilnærming til forbrukerforståelse og målretting.
Vår nye guide, «Beyond Bias», bygger på TGI-innsikter, betraktninger fra Kantar Medias egne fagkyndige, samt innspill fra TGI-kunder og partnere globalt når det gjelder å aktivt unngå «bias» gjennom mer eksplisitt personsentrert segmentering og målretting:
- Forstå viktigheten innsikt fra ekte mennesker og ikke forutinntatte antakelser når markedsstrategier legges
- Løsrivelse fra begrensningene i silobaserte datasett
- Balansere lokale og globale perspektiver for målretting i ulike markeder
- Sammenlikning av medier på like vilkår og med like forutsetninger
- Sikre resultater gjennom forbrukerbasert tilnærming og praktiske hensyn
En YouTube video av 'Beyond Bias' gjennomgangen finner du på YouTube broadcast.
'Beyond Bias' rapporten/presentasjonen kan lasts ned på www.kantar.com/beyondbias.
*TGI (Target Group Index) er Kantar Medias undersøkelser som årlig kartlegger mediebruk, holdninger, vaner, interesser, forbruk og merkevarevurderinger blant 700.000 respondenter i 46 land. I Norge er Forbruker & Media – Norges største enkeltstående markedsundersøkelse – en del av TGI undersøkelsene. Kantar Media har TGI i alle de Nordiske land gjennom Orvesto i Sverige, Mind i Finland og Index Danmark i Danmark. På et overordnet aggregert nivå gir dette tilgang til over 25 milliarder datapunkter som gir et fullverdig bilde av nåværende og mulige kundegrupper.