Når vi ringer for å avtale tid vil vi kunne spørre om følgende:
- Har noen i din husstand påvist Covid-19?
- Er du eller noen i din husstand i risikogruppen for Covid-19?
- Har du eller noen i din husstand vært ute og reist i risikoområder den siste måneden?
- Har du eller noen i din husstand vært i kontakt med noen som sitter i karantene, eller selv sitter i karantene?
- Har noen i din husstand symptomer på forkjølelse eller influensa?
Vi ønsker også at dere varsler oss dersom noen i husstanden blir syke, eller får symptomer på forkjølelse eller influensa i perioden fram til avtalt dag for service.
Samme dag som vi har avtale, vil tekniker ta kontakt for å avklare om det er endringer som gjør at vi bør flytte servicen til et senere tidspunkt.
Dette vil vi gjøre når vi er hjemme hos våre medlemmer:
- Vi unngår å håndhilse på medlemmer for begge parters sikkerhet, for å utelukke en potensiell smittekilde
- Vi benytter munnbind
- Vi har med oss desinfiserende spray som vi bruker i forkant og etterkant av hvert oppdrag. Med denne vasker vi hender og også over ofte berørte overflater
- Vi holder avtastand til medlemmene i husstanden og ber om at kun kontaktpersonen er i samme rom hvor vi utfører installasjon eller service
- Nytt utstyr som skal installeres er vasket med desinfiserende rengjøringsmiddel
Våre tiltak på kontoret:
- De fleste ansatte har hjemmekontor. De som har en jobb som ikke kan utføres på hjemmekontor bytter på å være inne på kontoret
- Vi har fulgt alle råd fra offisielle myndigheter, og plassert hånddesinfeksjon på strategiske plasser. Rengjøring utføres iht. smittevernskravene
- Møter gjennomføres på Teams eller telefon
- Alle ansatte er bedt om å unngå reiser med kollektivt transportmiddel
- Ved symptomer eller mistanke om smitte skal den ansatte være hjemme til hen føler seg frisk, og ellers følge myndighetenes anbefalinger