Søkeresultater på
672 resultater totalt
Leaps of faith: inspiring trust in disruptive times
17.09.2018
Leaps of faith: inspiring trust in disruptive times
The concept of trust has usually been associated with stasis more than change. It brings up images of age-old, time-tested, large, solid brands a...
Markedsundersøkelsen i møte med GDPR
03.09.2018
Markedsundersøkelsen i møte med GDPR
Hvilke konsekvenser har GDPR for markedsundersøkelsen? Det var tema for frokostseminar hos Kantar.
Fullt hus på frokostseminar om GDPR og markedsundersøkelser.
...
Elbileierne er godt fornøyd med sin elbil
21.08.2018
Elbileierne er godt fornøyd med sin elbil
Dagens elbileiere oppgir at de er godt fornøyd med elbilen sin og at den gir mange fordeler i forhold til biler med forbrenningsmotor. De viktigste tiltake...
Nytenkning i SVT ved hjelp av Sensemiotics
21.08.2018
Nytenkning i SVT ved hjelp av Sensemiotics
Ved hjelp av Kantar og semiotikk fikk Sveriges Television nye verktøy for å utvikle sitt programtilbud.
Semiotikk er læren om tegn, hvordan vi tolker dem ...
Kraftnæringens omdømme fortsetter å falle
22.06.2018
Kraftnæringens omdømme fortsetter å falle
Omdømmeskåren ligger på 53 poeng, og har ikke vært lavere på seks år. Høye strømpriser, skepsis til de nye strømmålerne og stor kunnskapsmangel om nettvirk...
Stemmestyring forsterker emosjonelle bånd mellom merkevaren og publikum
12.06.2018
Stemmestyring forsterker emosjonelle bånd mellom merkevaren og publikum
Vi er allerede godt i gang med det neste store teknologiskiftet; stemmegjenkjenning og -styring i kombinasjon med AI. Dette v...
Hvem skal merkevaren være?
11.06.2018
Hvem skal merkevaren være?
Ved å bruke psykologiske arketyper styrker merkevarer sin posisjon og vinner kunder.
– Tydelighet vinner. Det er merkevarebyggingens første bud, sier Mats Persson fra Kan...
Rapporter om barn og unges medievaner på vei
11.06.2018
Rapporter om barn og unges medievaner på vei
Denne uken lanserer Kantar Media rapportene Mediebarn 2018 og Medieungdom 2018, som omhandler barn og unges medievaner.
Mediebarn tar for seg mediebruke...
Uproblematisk med markedsanalyse - også etter GDPR
11.06.2018
Uproblematisk med markedsanalyse - også etter GDPR
Vi opplever at noen av våre kunder er engstelige for å gjøre feil ved bruk av markedsundersøkelser og –analyser etter GDPR. I de aller fleste tilf...
Greenbook kårer Kantar til den mest innovative aktøren innen research og innsikt
11.06.2018
Greenbook kårer Kantar til den mest innovative aktøren innen research og innsikt
Greenbook har gjennomført en omfattende undersøkelse blant bedrifter verden over, for å kåre den mest innovative lev...