Med fokus på emosjoner gir NeedScope retningen du behøver for å differensiere din merkevare og levere en sammenhengende opplevelse i ulike kontaktflater og markeder. NeedScopes validerte psykologibaserte rammeverk og unike verktøy, inkludert projektive teknikker og AI, hjelper deg å bygge uimotståelige merkevarer med strategiske og konkuransemessige fortrinn.
Needscope er Kantars verktøy for å avdekke forbrukernes underligge emosjonelle forhold til merkevaren. Med 25 år i markedet har NeedScope hjulpet mange av verdens største merkevarer med deres merkevarestrategi. En NeedScope-analyse vil gi deg verdifull informasjon om hvordan du kan posisjonere deg i ditt marked. Du får svar på både hvordan kundene ser din merkevare, og konkurrentenes.
Det er tre pilarer i NeedScope-tankesettet:
En sterk merkevareposisjon er:
1) relevant ovenfor sentrale forbrukerbehov
2) differensiert fra konkurrenter
3) fremstår konsistent på tvers av ulike kontaktpunkter.
Når passer det å bruke NeedScope?
- Når det er ikke er tydelig hvilken posisjon/identitet et merke har eller hvordan porteføljen henger sammen (arkitekturen)
- Når et selskap skal ta viktige strategiske valg om merket, hvordan differensiere seg fra konkurrenter, og hvordan nå ulike behov i et marked
- Når det er usikkerhet på hvordan et merke oppfattes i befolkningen/forbrukenes øyne, og hvordan markedet/konkurransearenaen ser ut
- Når vi vil vite mer om hvilke behov som finnes i markedet, og om de blir møtt i dag