Reklame og annen kommunikasjon skal styrke merkevarestrategien din og få forbrukeren til å velge ditt produkt eller tjeneste. Veien dit er kompleks – du må navigere mellom en rekke medie- og kommunikasjonskanaler, et stort antall mulige kreative løsninger, et marked med mange konkurrenter og aktører som konkurrerer om oppmerksomheten til målgruppen. Kantar kan hjelpe deg med å sikre at din kommunikasjonsinnsats støtter den lagte strategien og fører til tilsiktede resultater. Vi har lang erfaring med pre-tester, effektmålinger og kontinuerlig merkevaretracking. Ved merkevaretracking kombineres vanligvis innsikt i markedet, forbrukers holdninger og atferd med data om kommunikasjon og medieinvesteringer, noe som gir et helhetlig bilde. Kontakt oss så forteller vi deg mer.
Hva er merkevaretracking?
Merkevaretracking er den pågående målingen av din merkevarebyggingstiltak mot nøkkeltall, som merkevarekjennskap, merkevarestyrke m.m. Merkevaretracking hjelper merkeeiere til å forstå merkevarehelsen og ta informerte beslutninger for å øke salget, levere større avkastning på markedsføringsinvesteringer og vinne markedsandeler. Mange merkevaretrackings-undersøkelser er lite fleksible. Med Kantar kan du gå lenger enn tradisjonell merkevaretracking, ved å bruke et agilt system som gir deg rask tilgang til viktig innsikt du trenger, slik at du kan ta smarte beslutninger for å utvide merkevaren din.