Kartlegge trender. Behov og etterspørsel er gjerne knyttet til store og små trender i samfunnet. Vi gir deg oversikt over makrotrendene som driver folks behov og interesse, og hjelper deg med å identifisere konkrete trender ned på kategorinivå. Ikke minst har vi verktøy som kan måle hvorvidt trender oppnår robust vekst og står seg over tid, eller kun er en døgnflue.
Identifisere behov og utfordringer. Det å identifisere folks behov og utfordringer utgjør kjernen i enhver innovasjonsprosess. Produkter som tar utgangspunkt i folks behov eller utfordringer, har høyere sannsynlighet for å lykkes i markedet. Vi identifiserer de behovene det er viktig å dekke.
Identifisere målgruppe. Det er få produkter i den virkelige verden som retter seg mot absolutt alle forbrukere i et marked. Dersom du ikke vet hvem du lager produktet for, er det svært vanskelig å vite hvilket behov du skal dekke. Vi er målgruppeeksperter som hjelper deg med å spisse målgruppen din slik at du treffer enda bedre.
Identifisere muligheter. Kantar besitter markedets beste løsninger for å avdekke mulighetsrom i markedet (white spaces). Hvor finnes det udekkede behov, hvor finnes det mindre konkurranse, og hvordan treffer produktene i vår egen portefølje ulike behovssegmenter?