Meny Lukk
Søk Lukk
Søk

Kanalvalg 2017 – Hvilke forventninger har folk til mediene?

Medier dekker mange menneskelige behov: behov for informasjon om verden rundt oss, behov for underholdning og avslapning, behov for å være sosiale og ikke minst behov for navigere i alle tilbudene vi som forbrukere blir stilt overfor. Formålet med Kanalvalgsundersøkelsene er å gi innsikt i hvilke medier folk velger for å dekke sine ulike behov.

Rapporten belyser vårt forhold til et stort antall medier:

  1. Valg av medier
  2. Papiravis
  3. Magasin
  4. Internett-tjenester
  5. Radio
  6. TV
  7. Mobil-tjenester
  8. Sosiale medier
  9. Kino
  10. Streaming-tjenester / Nett-TV

 

Rapporten bygger på intervjudata samlet inn via web i november og desember 2016. Utvalget er trukket fra Forbruker & Media-databasen og består av personer 15 år +.

Rapportens primære bruksområder er:

1. Gi kunnskap om og innsikt i mediebruken:

  • Hvilke behov dekker de ulike mediene?
  • Hvilke funksjoner har mediene?
  • Hvilke forventninger har vi til de?

2. Gi grunnlag i strategiarbeid/produktutvikling:

  • Hvilke egenskaper har egne medier?
  • Hva er medienes unike egenskaper og hva er konkurrerende mediers egenskaper?

3. Gi innblikk i medienes kommersielle sider:

  • Hvor skal man plassere kjøpsutløsende kommunikasjon?
  • Hvor skal man profilere produktet?
  • Hvilke medier kombinerer best både profilering og motivasjon til handling?

 

Pris for rapporten «Kanalvalg 2017 – Hvilke forventninger har folk til mediene?» i PowerPoint-format: kr. 30.000,- (eks. mva)

Det er utviklet en analyseapplikasjon med dataene som ligger til grunn for rapporten. Denne gir mulighet for videre nedbrytninger og analyser av datamaterialet. Pris for både Rapport i Power Point-format og tilgang til analyseapplikasjonen: kr. 45.000,- (eks. mva)

(Dersom du kjøper rapporten her på nettsidene våre, vil du få en link til direkte nedlasting av PowerPoint rapporten og du vil motta faktura for denne. Ta kontakt med Salve Jortveit eller Christine Hoel-Aamot ang. tilgang til analyseapplikasjonen.)

 

Rapport kun til egen/virksomhetsintern bruk

Opphavsretten til innholdet i denne rapporten tilhører Kantar. Rapporten kan ikke videreselges eller deles med andre, ut over egen virksomhet (juridisk enhet). Dersom det er ønskelig å inngå en konsernavtale for bruk av rapporten, ta kontakt med den som er oppgitt som kontaktperson for rapporten hos Kantar.