Kanalvalg gir en rekke nye perspektiver som ikke forankres i dekningstall, men i mediebrukernes oppfatning av hvilke valg de gjør når de skal ha dekket ulike informasjonsbehov, underholdningsbehov, behov for kjøp og handel eller behov for deling og sosialisering.
Disse kategoriene bygges opp av følgende behov/funksjoner:
- Hvilke medier er raskt ute med nyhetene?
- Hvilke medier gir bakgrunn for nyhetene?
- Hvilke medier gir grunnlag for diskusjon og debatt?
- Hvilke medier bringer de viktigste nyhetene?
- Hvilke medier bringer troverdige nyheter?
- Hvilke medier er viktig for folks fagfelt/jobb?
- Hvilke medier har relevant reklame for brukerne?
- Hvilke medier er nyttig for å planlegge innkjøp?
- Hvilke medier opplyser om varer og tjenester?
- Hvilke medier gir praktiske råd og tips?
- Hvilke medier gir impulser til noe man har lyst til å gjøre?
- Hvilke medier gir god underholdning?
- Hvilke medier gir avkobling?
- Hvilke medier er viktige når man trenger å slå i hjel tid?
- Hvilke medier har innhold som folk deler og snakker med andre om?
- Hvilke medier gir inspirasjon til brukernes fritid?
Medietyper:
- Papiravis
- Magasiner/Ukeblader/Fagblader
- Internett-tjenester
- Radio
- TV
- Mobil
- Sosiale Medier
- Kino
- Nett-TV og streaming
Enkeltmedier:
- 168 Papiraviser
- 84 Magasiner/Ukeblader/Fagblader
- 175 Internett-tjenester
- 69 Radiokanaler
- 23 TV-kanaler
- 116 Mobil-tjenester
- 5 Sosiale medier
- Kino
- 9 Nett-TV og streamingtjenester
Årets undersøkelse omfatter 650 titler/enkeltmedier, kategorisert i 50 mediegrupper (f eks lokalaviser, aktualitetsmagasiner, kommersiell TV, sosiale medier osv) og 9 medieplattformer (TV, radio, ukeblad/magasin, papiravis, internettjenester, mobile tjenester, kino, streaming/nett-TV, sosiale medier). Kanalvalg gir derfor unike muligheter til å sammenligne medier på tvers av både plattform og kanal.
«Kanalvalg 2017» rapporteres i Power Point med grafiske fremstillinger og kapitlene er inndelt etter medieplattform. Ved kjøp av rapporten gis det tilgang til en enkel analyseapplikasjon hvor man kan sammenligne resultater. Det er også mulig å bestille en skreddersydd tilleggsrapport.
Pris:
- Hovedrapport inkl. tilgang til rapporteringsapplikasjon:
- NOK: 45 000,-. eks mva.
- Skreddersydd tilleggsrapport:
-
- Ved kjøp av hovedrapport: NOK 15 000,- eks mva
- Dersom ikke kjøpt hovedrapport: NOK 30 000,- eks mva
-
Ønsker du rapporten og analyseapplikasjonen i sin helhet, eller har behov for innblikk i spesifikke medier eller mediegrupper, ta kontakt med Christine Hoel (christine.hoel@tns-gallup.no) eller Salve N Jortveit (salve.jortveit@tns-gallup.no).