Kreativ reklame skaper kommersielle resultater. Ikke all reklame som dukker opp i feeden eller ruller over TV-ruta er imidlertid like effektiv. Hva kan norske annonsører lære fra de kreative vinnerne internasjonalt? Og hvordan kan de sikre at investeringene i kreativ kommunikasjon faktisk skaper effekt, både på kort og lang sikt?
Se opptak av webinraet her
Geoffrey Ferlay,Head of Brand and Creative at Central, Eastern and Southern Europe, Kantar
Geoffrey har hjulpet markedsførere å kommunisere effektivt og bygge sterke merkevarer, på tvers av Europa, USA og Midtøsten. I sitt innlegg vil Geoffrey snakke om Kantars løsning for å pre-teste reklame med kunstig intelligens, bygget på verdens største normdatabase over kreativ kommunikasjon.
Morten Erichsen, siviløkonom høyskolelektor ved Institutt for markedsføring ved Handelshøyskolen BI.
I sitt innlegg vil Morten referere fra en undersøkelse, utført av Handelshøyskolen BI, som viser at pretesting av reklame gjennomføres i svært liten grad i Norge, til tross for at de fleste respondentene har en positiv holdning til pretesting. Funnene viser også at respondentene ikke er godt nok kjent med nye metoder for pretesting av reklame og at svært få har tatt de i bruk.
Jesper Haugan, avdelingsleder Kantar, med ansvar for fagområdet merkevare og kommunikasjon.
Jesper vil snakke om hvordan kreative og effektive annonsører har utviklet vaner som gjør at de blir mer treffsikre og øker ROI, både på kort og lang sikt.