Et viktig formål med prosjektet er at Kantars kunder skal få enklere tilgang til alle Kantars ressurser. Dette vil en oppnå gjennom økt samarbeid på tvers av alle Kantars selskaper og merkevarer.
For å støtte målsetningene om økt samarbeid og enklere tilgang til alle Kantars ressurser, vil Kantar-merkevarenes visuelle identitet harmoniseres. Et resultat av denne harmoniseringen, er at TNS Gallup skifter navn til Kantar TNS og får ny logo.
Vi har i mange år representert Kantar Media i Norge. Ut fra ønsket om at Kantars ressurser skal være lett tilgjengelig for våre kunder, vil vi framover også representere Kantar Public og Kantar Millward Brown. På lenger sikt vil det være aktuelt å representere flere Kantar-merkevarer i Norge. Vi vil komme tilbake til hvilken ekspertise som er knyttet til de ulike Kantar-merkevarene: Kantar TNS, Kantar Media, Kantar Public, Kantar Millward Brown, Kantar Consulting, Kantar Retail, Kantar Added Value, Kantar Futures, Kantar Health, Kantar World Panel.
Norsk Gallup Institutt, kjent for innsamling av data med høy kvalitet og som er eid av Kantar TNS, vil videreføre sin virksomhet uten endringer i navnet.
Dersom det skulle være spørsmål til Kantars endringsprosjekt eller vårt navnebytte, vær vennlig å ta kontakt med vår markedsdirektør, Svein Roar Hult, svein.roar.hult@tns-gallup.no.