DEL 1: KULHETENS HISTORIE
Fenomenet "kulhet" har preget og ofte styrt utviklingen av ungdoms- og populærkultur de siste 60-70 årene. Her presenterer vi de forskjellige kategoriene kulhet, de mest utbredte teoriene, kulturhistorisk bakgrunn og geografiske forskjeller. Vi ser også nærmere på noen aktuelle tendenser fra vår egen tid og drister oss også til å komme med noen spådommer for fremtiden. Denne delen er spekket med inspirasjon og underholdning, filmsnutter, musikk og fantastiske bilder.
Dermed får du en innføring i hva som definerer kulhet og på hvilken måte disse mekanismene fortsatt er relevant for deg som ønsker å nå ut til de unge. Og ikke minst får du mange eksempler på hvordan du kan trå feil.
DEL 2: WORKSHOP
Her jobber vi med deltagernes aktuelle oppgaver i en spennende workshop hvor man jobber med å utvikle konkrete ideer og tiltak basert på innsikt fra første del. Resultatet er at man sitter igjen med konkrete ideer som er basert på målgruppens idealer, interesser og verdier!
DEL 3: UNGDOMMENS MEDIE- OG FORBRUKSVANER
Dagens ungdom bombarderes med tusenvis av budskap hver dag og har flere valgmuligheter enn noensinne. Hvilke medier foretrekker de unge for å oppdatere seg på nyheter, og hvor søker de nytte og underholdning? Med utgangspunkt i data fra TNS Gallup medieundersøkelser, ser vi nærmere på hvordan Generasjon Y og Z navigerer i dagens sammensatte medielandskap.
Hva er Ungdomsskolen?
En heldags workshop med foredrag og gruppearbeid skreddersydd for din merkevare og virksomhet.
Hvem passer det for?
Alle med et ønske om å forstå, kommunisere med og påvirke den attraktive målgruppa 15-35 år.
Alle som deltar forplikter seg også til å bidra med engasjement og innspill i gruppearbeid gjennom dagen.
I etterkant
Etter Ungdomsskolen vil vi oppsummere dagen i en workshoprapport med en situasjonsbeskrivelse og anbefalinger for videre arbeid med strategi og operative tiltak.
Pris
Ta kontakt for et tilbud.