Meny Lukk
Søk Lukk
Søk

Økt fokus på kundens vekst

- Enkel tilgang til TNS Gallup sin kompetanse på tvers av organisasjonen og økt vekst på kundens bunnlinje er viktige mål når vi nå samler flere kompetanseområder som tidligere har vært spredt, til ett område, forteller direktør for Global Practices, Stein Aarland.

Aarland er nytt medlem i ledergruppen til administrerende direktør Gudbrand Jevne, som forteller at endringene kommer som et naturlig neste skritt i en prosess i TNS som allerede har pågått i flere år.

Måles på vekst

- Næringslivet generelt og våre kunder spesielt er nødt til å fokusere på vekst i et konkurranseklima som stadig blir tøffere. De blir målt på vekst av aksjonærene, som ønsker avkastning på kapitalen de investerer. Vekst sikrer lønnsomhet, som igjen gir de ansatte muligheter for en god lønnsutvikling og som gjør bedriften attraktiv i arbeidsmarkedet. Og så handler det selvfølgelig også om det faktum at de som ikke vokser, raskt blir innhentet av økende kostnader, forklarer Jevne.

- I et slikt marked utfordrer våre kunder oss enda mer på sammenhengen mellom det vi måler, innsikten vi skaper og vekst på bunnlinjen. De har behov for tydelige råd fra konsulenter i TNS Gallup som kjenner dem, markedet de opererer i og utfordringene de står ovenfor.

Kompetanse på tvers

- For å komme kundene i møte, samler vi nå et knippe kompetanseområder i ett område og gjør dem tilgjengelig på tvers i organisasjonen, fortsetter Stein Aarland. - Områdene vi samler representerer fagfelt der TNS alltid har hatt spesiell styrke:

  • Innovasjon og produktutvikling 
  • Merkevarebygging og effektivisering av reklame 
  • Kundetilfredshet og omdømmestyring 
  • Medarbeider- og organisasjonsutvikling 
  • Retail & Shopper 
  • Kvalitativ research

I tillegg kommer den kompetansen TNS Gallup har på mediebruk og redaksjonell analyse.

Det er flere fordeler for våre kunder ved at vi organiserer oss på denne måten, og de er allerede synlige i våre leveranser. Først og fremst møter kundene flere av våre fagfolk i prosjektene og får en større kontaktflate og mer input til prosessene de deltar i. Kompetansen til medarbeiderne på dette området kommer til å bli brukt i design av prosjekter, i rapporteringen, i workshops og presentasjoner og selvfølgelig i de dype innsiktsleveransene. Kundene skal få enda mer igjen for de dataene vi henter inn i form av innsiktsfulle råd, operasjonaliserbare tiltak og selvfølgelig vekst, sier Stein Aarland.

gudbrand og stein miljobilde_602pxgudbrand og stein miljobilde_602px

I konsulentkonkurranse

- At denne utviklingen, med vekstfokus og økte krav til eksterne rådgivere, ikke er et blaff, får TNS daglig bekreftet i oppdrag over hele verden – også her i Norge. Vi omsetter stadig mer rådgivertimer, deltar i konkurranser der vi møter de store konsulenthusene og konkurrerer med dem om de samme medarbeiderne og den samme kompetansen.

- At vi har en solid forankring i datainnsamling og analyse oppleves som et ekstra konkurransefortrinn i disse prosessene. Vi kommer ikke bare inn for å gjøre et stunt basert på informasjon og analyser som andre har gjennomført, men er med hele veien. Vi får en unik nærhet til organisasjonene og en mulighet til å påvirke beslutningsgrunnlaget i disse livsviktige prosessene for kundene våre, avslutter administrerende direktør Gudbrand Jevne i TNS Gallup.