Meny Lukk
Søk Lukk
Søk

Nyheter i LINK+: Pretest reklamer i enda flere medieformater enn før

Vi utvider mulighetene for pretest av kreativ effektivitet i LINK+, slik at du kan teste kreative uttak i nesten alle formater.

Hvorfor er det viktig? Fordi context is key! At en TV reklame funker bra på TV er ikke ensbetydende med at den slår igjennom digitalt. Annonsører må derfor kunne teste innholdet sitt på en måte som gjenspeiler den virkelige konteksten der folk møter reklamer, for å forstå hvordan uttaket vil prestere i den virkelige verden på tvers av ulike kanaler.

Vi har oppgradert LINK+, vår markedsledende surveybaserte pretesting-løsning, til å dekke følgende nye medieformater:

  • Reklamer i alle sosiale medier, inkludert korte videoformater som Instagram Reels og YouTube Shorts
  • Reklamer og native innhold på nettsteder (f.eks. Yahoo, ESPN)
  • Reklamer i detaljhandelsmedienettverk og e-handelsplattformer
  • Lydreklamer på radio og digitale kanaler, (som podcaster og musikktjenester, f.eks. Spotify)
  • Reklamer i kontekst på digitale VOD-plattformer
  • Reklamer i spill på konsoller som Xbox og PlayStation
  • TV-, digitale og kinotrailere
  • Influenser-innhold på sosiale medier
  • Reklamer og sponsing på arrangementer
  • Digitale og personlige merkevareopplevelser

Faktisk vil du kunne gjenskape praktisk talt enhver kanal eller ønsket format for testing i kontekst i Link+. Det gir mulighet for å teste digitalt innhold på en måte som er tro mot den virkelige opplevelsen for målgruppen, og det gir merkevarer tilgang til mer nyanserte og nøyaktige innsikter om kreativ effektivitet.


I et medielandskap hvor innholdsproduksjonen eksploderer, og kanalene og formatene blir stadig flere, er det viktigere enn noensinne å sikre at kampanjene dine skiller seg ut. Hvis du ikke tar hensyn til kanalen, er det mindre sannsynlig at du skaper noe som virkelig resonnerer. Duncan Southgate, Global Creative & Media Lead i Kantar, understreker:

"Der hver krone teller, kan ikke merkevarer risikere å gjenbruke innhold uten først å ha en solid forståelse av hvordan folk vil respondere på det."

 

En nylig analyse av Kantar og WARC fant at de mest kreative og effektive reklamene genererer mer enn fire ganger så mye fortjeneste. Hvis du vil ha maksimalt ut av medieinvesteringene dine er tidlig reklametesting et klokt sted å starte. Kreativitet x kanal x kroner = effekt!

Med LINK+ kan du raskt få innsikt i styrkene og svakhetene i kampanjene dine i enhver kanal. Ta kontakt med Trine Byg, Creative & Media Lead Kantar Norge, for å utforske mulighetene for å sjekke om ditt materiale virker i den kontekst det er tiltenkt.

Les mere om betydningen av kreativitet målrettet kanal her: Context is the key to unlocking the world’s best ads.