Bilde: © [lev dolgachov] / Dollar Photo Club
11 fakta om hvem norske ledere er - og 7 interessante poenger om mediebruken deres (omtale i M24 06.12.16). Les artikkelen her (ekstern link)
Norsk Beslutningstakerindeks 2016 (16/2) er basert på data samlet inn gjennom Kantar TNS Forbruker & Media (F&M). I F&M finnes det en rekke spørsmål som belyser det norske arbeidslivet og beslutningstakerinnsikt. Rapporten gir innsikt i sentrale spørsmål om arbeidslivet som arbeidsledighet, stillingstype, samt en analyse av norske ledere og deres mediebruk.
Definisjonen på ledere i denne rapporten er yrkesaktive respondenter som i F&M har svart arbeidsleder, mellomleder eller toppleder på spørsmålet «Har du en ledende stilling, i så fall hvilken type?». Lederne blir i rapporten sammenlignet både med befolkningen 18+ og i noen sammenhenger med den yrkesaktive befolkningen. Toppledere er respondenter som har svart toppleder og som er yrkesaktive. Topplederne blir brukt som sammenligningsgrunnlag i enkelte deler av rapporten.
Rapporten er delt i to deler:
1. Beslutningstakerindeksen og norske ledere – Arbeidsledighet, stillingstype, generell demografi, inntekt, økonomi, interesser og meninger.
2. Norske lederes mediebruk - Mediekonsum, sosiale medier, topplister for: Papiravis, nettaviser, mobil, TV og radio, magasin og streaming.
Ta kontakt ved spørsmål eller for bestilling av rapport:
Aurora Weber
Prosjektleder Media
m +47 480 23 024
e aurora.weber@tns-gallup.no