På seminaret fikk vi høre Trine Byg forklare om perspektiver rundt merkebygging, differensiering og pris, og ved hjelp av cases vist hun at differensiering lønner seg. Det ble presentert eksempler fra BrandZ på merkevarer som vinner på å være (meningsfullt) annerledes – slik at vi fikk lære av de beste. I tillegg forklarte Ole Guldvog hvordan man kan bruke trender fra søkedata for å være bedre rustet for fremtiden, og finne gunstige måter for differensiering.
Fra venstre: Trine Byg, Heidi Nyberg Stamgaard og Ole Guldvog
Som en liten bonus ble alle som ønsket invitert med opp i våre lokaler i 8. etg. Det ble servert forfriskninger og snacks mens Heidi N. Stamgård fortalte om Kantar Creative Effectiveness Awards 2023 som kårer og feirer de beste og mest effektive reklamene. Heidi fortalte om virkemidlene disse reklamene bruker og som vi ser trender i kreativ kommunikasjon. Du kan lese mer om Kantar Creative Effectiveness Awards her.
På høyre side finner du presentasjonene til nedlasting.