Meny Lukk
Søk Lukk
Søk

Media Predictions 2019

Kantar har tromlet sammen sine beste ressurser for å se inn i 2019-glasskula og forutsi de viktigste utviklingstrekkene innen medier og markedsføring. Her er de overordnede konklusjonene:
  1. Mer sofistikert bruk av data i kombinasjon med kunstig intelligens vil gi oss en langt bedre forståelse av ROI/avkastning av markedsføring.
  2. Stemmegjenkjenning, smart-høyttalere og kunstig intelligens vil gi markedsførere nye muligheter for kreativ utfoldelse.
  3. Kina vil lede an i bruken av sosiale medier for merkevarebygging.
  4. «The internet of everything» vil gi markedsførerne muligheter til å skape helt nye typer merkevareopplevelser.
  5. Vi vil se mer av progressive kjønnsrolleframstillinger i reklame.
  6. Amazon vil utfordre Google og Facebook innen digital markedsføring.
  7. Online videoreklame vil i økende grad utnytte online-kanalenes muligheter og fortrinn.
  8. Den store TV-skjermen vil få et comeback.
  9. Kunstig intelligens vil gjøre automatisert markedsføring mer treffsikker og effektiv.
  10. Merkevarer vil øke bruken av mikro-influensere.
  11. Målgrupper for reklame vil i økende grad bli bygget på informasjon om holdninger og kontekst.
  12. Markedsførere vil utforske og forstå hvilken rolle «Augmented Reality» kan ha i merkevarbygging.

Her kan du laste ned rapporten «Media Predictions 2019».