Greenbook er en organisasjon som følger og kommenterer research- og innsiktsbransjen. Undersøkelsen er gjennomført i 2018 og bygger på intervju med 4000 respondenter på kundesiden.
– Det er svært tilfredsstillende at våre kunder oppdager og drar nytte av vår stadig voksende verktøykasse med teknologibaserte og verdiskapende løsninger, som bidrar til å møte utfordringene i markedet, sier Julie Kollman, Chief Research Officer i Kantar. – Det er i praksis ingen som kan konkurrere med bredden og dybden i ekspertisen som Kantar tilbyr globalt, og det er åpenbart at denne faktoren er avgjørende for at vi skal kunne levere det som kundene trenger mest.
Kantar har et høyt trykk på innovasjonsarbeidet i hele organisasjonen. Noen eksempler på resultater av dette arbeidet:
Kantar Analytics Practice – et globalt nettverk med flere enn 1.500 data-scientists, data-designere, teknologer og analytikere. Kantar Analytics Practice arbeider med utgangspunkt i data fra alle relevante kilder for å hjelpe kundene med å beregne ROI av markedsføring og merkevarebygging, innovasjonsarbeid, segmenteringsarbeid og mer.
Kantar Millward Browns lansering av smidige, kostnadseffektive verktøy for pre-testing av reklame for TV og for digitale kanaler.
Kantar Consultings lansering av Perfect Category, et verktøy som bruker Virtual Reality-teknologi og dataanalyse for å støtte innovasjonsprosesser hos FMCG-merkevareeiere og handelsbedrifter.