Meny Lukk
Søk Lukk
Søk

Frokostseminar: Merkevarer med mening

Verdien av en sterk merkevare, som møter dagens og fremtidens behov, kan ikke undervurderes. Selv om tiden vi er i nå gjør det fristende for både forbrukere og bedrifter å tråkke på bremsen, bør merkevarebygging fremdeles stå øverst på agendaen.

På frokostseminaret diskuterte merkevarerådgivere i Kantar perspektiver rundt merkevarebygging og hvorfor det betaler seg å ha en meningsfullt annerledes merkevare. Vi ga også en gjennomgang av duggfriske norske BrandZ tall fra utvalgte bransjer, bl.a. bank og elektronikk. Formålet med seminaret var å inspirere til konkrete og smarte måter du kan jobbe mening inn i merkevarebyggingen. 

Her kan du se opptak av seminaret: 

 

Innhold:

Meningen bak merkestyrke 
Vi dykker ned i Kantar sin Brand Equity tilnærming med eksempler og ferske norske tall fra BrandZ: 

  • Hvordan skal vi forstå merkestyrke?  
  • Hva mener vi egentlig når vi sier at sterke merkevarer er meningsfullt annerledes?  

Hvordan skape noe meningsfullt? 
Vi presenterer tre konkrete måter å ta mening inn i merkevarebyggingen i praksis:   

  • Med de som rent faktisk mener noe: Samskaping med forbrukere 
  • Med et meningsfullt formål: Bærekraft og merkevareformål 
  • Med en dypere mening: Emosjoner og semiotikk 


Våre merkevarerådgivere, fra venstre: Jesper Haugan, Trine Byg, Ole Guldvog og Tine Nygaard