På frokostseminaret diskuterte merkevarerådgivere i Kantar perspektiver rundt merkevarebygging og hvorfor det betaler seg å ha en meningsfullt annerledes merkevare. Vi ga også en gjennomgang av duggfriske norske BrandZ tall fra utvalgte bransjer, bl.a. bank og elektronikk. Formålet med seminaret var å inspirere til konkrete og smarte måter du kan jobbe mening inn i merkevarebyggingen.
Her kan du se opptak av seminaret:
Innhold:
Meningen bak merkestyrke
Vi dykker ned i Kantar sin Brand Equity tilnærming med eksempler og ferske norske tall fra BrandZ:
- Hvordan skal vi forstå merkestyrke?
- Hva mener vi egentlig når vi sier at sterke merkevarer er meningsfullt annerledes?
Hvordan skape noe meningsfullt?
Vi presenterer tre konkrete måter å ta mening inn i merkevarebyggingen i praksis:
- Med de som rent faktisk mener noe: Samskaping med forbrukere
- Med et meningsfullt formål: Bærekraft og merkevareformål
- Med en dypere mening: Emosjoner og semiotikk
Våre merkevarerådgivere, fra venstre: Jesper Haugan, Trine Byg, Ole Guldvog og Tine Nygaard