Meny Lukk
Søk Lukk
Søk

Vil du vite hvordan merkevaren din virkelig står seg i markedet?

Vi deler innsikt fra BrandZ – verdens største merkevareundersøkelse – for 170 merkevarer målt i Norge fra 2022-2024. Dette er ikke bare tall og grafer. Dette er strategisk gull for deg som vil løfte merkevaren din til nye høyder!

Hva får du? 

Få inntil seks rapporter for din merkevare – hver med kraft til å gjøre en forskjell:

  • Different and Distinctive
    Hvor annerledes er merkevaren din – og hvordan kan du skille deg ut i kategorien din?

  • Pricing Power
    Strategisk prising som gir deg bedre lønnsomhet. Ja, det er mulig – og vi viser deg hvordan.

  • Brand Personality
    Hvilken personlighet har merkevaren din? Og hvilken emosjonell arketype treffer målgruppen best?

  • Brand Purpose
    Hvorfor eksisterer merkevaren din – og hvordan kan du gjøre formålet ved din merkevare tydelig og relevant?

  • Corporate Reputation
    Omdømme er alt. Vi viser deg hvorfor – og hvordan du kan påvirke det.

  • Consumer Trust
    Tillit er viktigere enn noen gang. Vi gir deg innsikten du trenger for å bygge og bevare den.

Hvorfor skal du be om rapportene?

Du får  

  • innsikt basert på intervju i det norske markedet blant brukere/kunder i kategorien
  • strategiske råd for merkevaren 
  • konkurransefortrinn gjennom innsikt

Rapportene inneholder resultater og data om din merkevare og andre merkevarer i samme kategori. I tillegg til resultatene, inneholder rapportene faglig teori og generelle innsikter om temaet.Resultatene baserer seg på spørsmål stilt i kontekst av kategorien merkevaren tilhører.  

Datagrunnlaget for denne innsikten, fra Norge, er innhentet i kategoriene:   

2022: Luftfart, Bank, Bil, Telekom/bredbånd, Elektronikkforhandlere
2023: Strømleverandører, Helse- og velværekjeder, Forsikring, Leskedrikker (soft drinks)
2024: Energi-/bensinstasjoner, Eiendomsmeglere, Snacks, Sportsklær/-utstyr 

Rapporter for mange flere kategorier og merkevarer er tilgjengelig for andre land.   

Vil du ha rapportene?

Send en e-post til Finn Olav Sveinall så sender vi deg rapportene for din merkevare. Enkelt, verdifullt og helt gratis.

 

Er din merkevare målt? 

A-E E-M M-S S-Å
 Adidas  Emirates  Mercedes-Benz  Soletti
 Agva  Esso  Monster  Solo
 Aktiv  Eviny  Motkraft  Sørlandschips
 Allente  Fanta  NetOnNet  Sørmegleren
 Altibox  Farmasiet  NextGenTel  SpareBank 1 (forsikring)
 Amazon  Farris  Nike  SpareBank 1
 Amundsen  Fjordkraft  Nissan  St.Michael
 Apotek For Deg  Flyr  Nordea  St1
 Apotek1  Ford  Nordvik  Storebrand (forsikring)
 Arc'teryx  Fortum  NorgesEnergi  Storebrand
 Audi  Fredrik & Louisa  Normal  Stormberg
 Bank Norwegian  Fremtind  Norrøna  Sunkost
 Battery  Frende Forsikring  Norse  Sunniva isTe
 Bergans  Frosta Chips  Norwegian  Suzuki
 Best  Fuze Tea  Notar  Swix
 BliVakker   Garanti Eiendomsmegling  Novair  Talkmore
 BMW  Gjensidige  NTE  Talkmore Strøm
 BN Bank  Gudbrandsdal Energi  OBOS  Telenor
 Boa  Handelsbanken  Olden  Telia
 Bondens  Helly Hansen  OLW  Tesla (lading)
 Boots  Hyundai  OneCall  Tesla
 Bulder Bank  ICE  Peak Performance  The Body Shop
 CDON  If  Pepsi  The North Face
 Chilimobil  Ionity  Peugeot  Tibber
 Circle K  Ishavskraft  Polar Kraft  Totenflak
 Coca-Cola  Isklar  Polestar  Toyota
 Craft  Johaug  Polly  TrøndelagKraft 
 Dæhlie  Kia  Poppa  Tryg
 Danske Bank  Kicks  Power  Uno-X 
 Den Lille Nøttefabrikken  Kims  Pringles  Urge
 Devold  KLM  PrivatMegleren  Ustekveikja Energi
 DNB (forsikring)  KLP (forsikring)  Proaktiv  Vita
 DNB  KLP   Recharge  Vitamin Well
 DNB Eiendom  Komplett.no  Red Bull  Vitusapotek
 Driv  Kople  Riks-TV  Volvo
 E.ON  Krogsveen  Rituals  VW (Volkswagen)
 Eidsiva  Landkreditt  Ryanair  Widerøe
 EIE eiendomsmegling  Life  Santander Consumer   Bank  Wizz
 EiendomsMegler 1  Lufthansa  SAS  YX
 Eiendomsmegler Vest  Lyko  Sbanken  Å Strøm
 Eika  Lyse  Shell  &Partners
 Elkjøp  Maarud  Škoda  
 Elon  Mer  Skousen  

* Ønsker du rapport(er) for andre merkevarer enn den/de du jobber for, ta kontakt likevel så vil vi se hva vi kan hjelpe deg med.