Meny Lukk
Søk Lukk
Søk

Altibox best i krevende bransjer

(Oslo, 24. mars 2013) - En stor inspirasjon, sier Toril Nag, konserndirektør i Lyse Tele og styreleder i Altibox om tildelingen av Årets kundeservice 2013. Altibox stakk av med både hovedprisen og bransjeprisene for «TV-distributør» og «Bredbånd». Finn Olav Sveinall i TNS Gallup mener prestasjonen er imponerende.

Det er 3. gang kåringen gjennomføres. TNS Gallups årlige kundesentermåling, som gjennomføres i samarbeid med Dolphin, er Norges største i sitt slag. 20 000 personer som har vært i kontakt med et kundesenter har gitt sine svar på hvor god behandling de har fått. Undersøkelsen baserer seg på TNS Gallup sitt panel.

Imponerende resultat

- Altibox er den bedriften som har gitt sine kunder best service i 2013. Det å være best i bransjer som tv-distribusjon og bredbånd er en utfordring, for eksempel når kundene opplever brudd midt i en fotballkampkamp. Da blir de møtt med kompetanse og høy løsningsgrad hos Altibox, og det gjenspeiler seg i resultatene. Selskapet har de mest fornøyde kundene i begge bransjene. Det at de ligger så langt foran konkurrentene gjør at de også vinner hovedprisen for 2013 sier seniorkonsulent i TNS Gallup Finn Olav Sveinall.

Konserndirektør Toril Nag i Lyse Energi, som også er styreleder i Altibox, er glad for prisen:
Alle selskaper ønsker seg et fremragende kundesenter. Altibox-partnerskapet  har 15, spredt over hele landet. Partnermodellen vår er unik fordi kunden alltid treffer en kundesentermedarbeider med lokalkunnskap og god teknisk kompetanse. Vi er svært glade for den tilbakemeldingen kundene våre har gitt oss i TNS Gallup sin undersøkelse – og det er en stor inspirasjon for alle våre flinke og engasjerte kundesentermedarbeidere, sier hun.

 

Glade vinnere fra Altibox_299px448px

Glade vinnere fra Altibox, fra venstre: Lene Nordahl, Toril Nag, Anne Berit Rørlien og Trine Stangeland

Gode i alle kanaler

Flere av årets bransjevinnerne er selskaper som har ligget nær toppen hvert år, for eksempel Gjensidige, Skandiabanken, Ving og OneCall.  Det som preger disse selskapene er den enkle tanken om at kundene skal få hjelp uavhengig av hvordan de kontakter selskapet. Andelen som tar kontakt via telefon har falt med over 10 prosent de siste to årene. Det betyr at man også må være god i andre kanaler, for eksempel i sosiale medier og på chat.

De bransjene som scorer dårligst er tv-distribusjon og offentlige virksomheter. Her er det store forskjeller mellom de beste og de dårligste.