Meny Lukk
Søk Lukk
Søk

Social Media Tracker 2018

Social Media Tracker kartlegger de sosiale medienes posisjon i folks hverdag; hvordan og hvorfor de brukes og hvordan samspillet og konkurransen er mellom sosiale medier og redaksjonelle nyhetsmedier på nett/papir.

Rapporten behandler den norske befolkningens bruk av og forhold til sosiale medier fra en rekke vinkler:

  1. Største og viktigste medier i Norge
  2. Hvilke medier er viktigste nyhetskilde – ulike nyhetskategorier
  3. Egenskaper ved sosiale medier i konkurransen mot tradisjonelle medier
  4. Sosiale medier vs. lokale medier
  5. Hva gjør folk i sosiale medier?
  6. Av de sosiale mediene, hvilke er viktigst?
  7. Facebook: Hva gjør vi og hvorfor?
  8. Facebook og andre medier
  9. Facebook og bedrifter
  10. Twitter
  11. Instagram
  12. Snapchat
  13. YouTube
  14. Blogger

Rapporten bygger på intervju med et befolkningsrepresentativt utvalg med 1.000 personer over 15 år og i tillegg på resultater fra andre relevante undersøkelser som Kantar gjennomfører i Norge. Resultatene framstilles primært ved grafikk, men også noe tekst.

Rapporten er et «must» for alle som arbeider med markedsføring og medier. Den vil også gi stor verdi til journalister, konsulenter og andre med interesse for medier, samfunnsutvikling og digitalisering.

Pris for rapporten «Social Media Tracker 2018» i PowerPoint-format og med Excel-tabeller med demografiske nedbrytninger som vedlegg: kr. 29.000,- (eks. mva)

(Dersom du kjøper rapporten her på nettsidene våre, vil du få en link til direkte nedlasting av PowerPoint rapporten. Excel-tabellene vil bli ettersendt innen kort tid.)

 

Rapport kun til egen/virksomhetsintern bruk

Opphavsretten til innholdet i denne rapporten tilhører Kantar. Rapporten kan ikke videreselges eller deles med andre, ut over egen virksomhet (juridisk enhet). Dersom det er ønskelig å inngå en konsernavtale for bruk av rapporten, ta kontakt med den som er oppgitt som kontaktperson for rapporten hos Kantar.