Rapporten byr på siste status for digital spilling og gaming i det norske markedet med bruk av flere kilder som omtaler og har publisert innsikt i dette universet – både fra et publikums- og bransjeperspektiv.
Tabellene i rapporten er hovedsakelig fra Forbruker & Media, og suppleres med innsikt fra Interbuss, 24Timer, samt seminarer som Medietrender Ung og eksterne kilder.
Rapporten gir blant annet svar på:
- Status på digital spilling og gaming i Norge
- Ulike spillertyper
- Hvem som spiller og hvor mye det spilles/games
- Enheter som brukes for å spille
- Kjennskap og utøvelse av e-sport
- Gaming vs. annen mediebruk gjennom døgnet
- Hvilke sosiale medier som er de mest populære blant spillertypene
Rapporten kobler ekstern innsikt med Kantars egne datakilder, slik at kunnskapen om digital spilling og gaming kan brukes i en kommersiell kontekst.
Vi håper du finner rapporten interessant og nyttig!
Pris rapport: NOK 15.000,- eks. mva
Har du spørsmål?
Ta kontakt for en uforpliktende prat.