Meny Lukk
Søk Lukk
Søk

Medieungdom 2019, 12-17-åringenes medievaner

Mediebarn kartlegger 12-17-åringenes medieaktiviteter, tilgang til utstyr og bruk av kanaler.

Rapporten belyser ungdoms mediebruk fra en rekke vinkler:

  1. Tidsbruk på ulike aktiviteter
  2. Tilgang til utstyr
  3. Spill
  4. Nettsider
  5. Sosiale medier og chat
  6. Strømmetjenester
  7. TV
  8. Radio
  9. Avis
  10. Kino
  11. Interesser

Rapporten bygger på data hentet fra flere av Kantar Medias medieundersøkelser i Norge: Forbruker & Media, TV-undersøkelsen og Radioundersøkelsen. Resultatene framstilles primært ved grafikk, men også noe tekst.

Rapporten er et «must» for alle som ønsker å forstå utviklingen i mediemarkedet. Den vil også gi stor verdi til journalister og alle med interesse for ungdoms atferd, samfunnsutvikling og digitalisering.

Pris for rapporten «Medieungdom 2019, 12-17-åringenes medievaner» i PowerPoint-format: kr. 10.000,- (eks. mva)

 

Rapport kun til egen/virksomhetsintern bruk

Opphavsretten til innholdet i denne rapporten tilhører Kantar. Rapporten kan ikke videreselges eller deles med andre, ut over egen virksomhet (juridisk enhet). Dersom det er ønskelig å inngå en konsernavtale for bruk av rapporten, ta kontakt med den som er oppgitt som kontaktperson for rapporten hos Kantar.