Medietrender Ung 2024 gir oversikt og innsikt i det digitale livet til norske 15-24-åringer. Gjennom våren og sommeren har vi gjennomført spørreundersøkelser og fokusgrupper, for å kartlegge og forstå de unges mediehverdag.
Dette får du svar på:
- Hvilke plattformer og kanaler bruker de ungefor nyheter og underholdning?
- Hvordan lever de sine digitale liv og hvilke behov dekker de ulike mediene?
- Hvilke type saker og temaer interesserer de seg for?
- Hvordan bruker de ChatGPT (kunstig intelligens)?
- Hvor mye tid bruker de på mobilen?
- Hvilke politiske partier stemte de på ved forrige skolevalg/valg, og hvorfor?
- Hvor høy eller lav tillit har de til redaksjonelle vs. sosiale medier?
- Hvor høy er betalingsvilligheten for forskjellig medieinnhold?
Prisen for rapporten er NOK 30 000,- ekskl. mva.
Foredrag med Jonas Østnes og Julie Saglien: NOK 15 000,- ekskl. mva.
(Presentasjonen i PDF er inkludert i prisen)
Pris for rapport og foredrag: NOK 35 000,- ekskl. mva.