Meny Lukk
Søk Lukk
Søk

Medietrender Ung 2024 - ny rapport om ungdommens medievaner

Har du og din virksomhet behov for å forstå mer av de unges mediebruk og hvordan dere kan jobbe mer effektivt for å lykkes med å nå ut til denne krevende målgruppa?

Medietrender Ung 2024 gir oversikt og innsikt i det digitale livet til norske 15-24-åringer. Gjennom våren og sommeren har vi gjennomført spørreundersøkelser og fokusgrupper, for å kartlegge og forstå de unges mediehverdag. 

Dette får du svar på: 

  • Hvilke plattformer og kanaler bruker de ungefor nyheter og underholdning?
  • Hvordan lever de sine digitale liv og hvilke behov dekker de ulike mediene?
  • Hvilke type saker og temaer interesserer de seg for?
  • Hvordan bruker de ChatGPT (kunstig intelligens)?
  • Hvor mye tid bruker de på mobilen?
  • Hvilke politiske partier stemte de på ved forrige skolevalg/valg, og hvorfor?
  • Hvor høy eller lav tillit har de til redaksjonelle vs. sosiale medier?
  • Hvor høy er betalingsvilligheten for forskjellig medieinnhold?

Prisen for rapporten er NOK 30 000,- ekskl. mva.

Foredrag med Jonas Østnes og Julie Saglien: NOK 15 000,- ekskl. mva.
(Presentasjonen i PDF er inkludert i prisen)

Pris for rapport og foredrag: NOK 35 000,- ekskl. mva.