Meny Lukk
Søk Lukk
Søk

Mediebarn 2020

Medievanene til barn mellom 3 og 11 år

HVA ER MEDIEBARN

Kantar har kartlagt medievanene til norske 3-11-åringer siden 2007. Barnas medievaner har endret seg radikalt gjennom de siste ti årene. «Mediebarn» viser utviklingstrekkene, og gir blant annet svar på:

  • Hvilken tilgang har barna på mobiltelefoner, spillkonsoller og annet teknisk utstyr
  • Hvor ofte spiller de dataspill, og er Fortnite fortsatt like populært?
  • Hvordan klarer norske strømmetjenester, som for eksempel NRK Super, seg i konkurransen mot YouTube?
  • Hvor stort er TikTok blant norske barn, og hva med Snapchat og Instagram?
  • Hvilke youtubere og tekokeres er mest populære for tiden?
  • Hvilke radiokanaler hører de på, og hvor hører de musikk?

HVORFOR KJØPE MEDIEBARN

«Mediebarn» vil være verdifull for alle som jobber å nå ut og frem til barn under 12 år. Undersøkelsen vil gi deg innsikt i barnets mediehverdag, og hvilke kanaler som kan egne seg formidling, undervisning og underholdning rettet mot barn. Rapporten vil også vise vei til attraktiv innhold og influensere som er spesielt populære blant de barn.

OM RAPPORTEN

«Mediebarn» består av en powerpointrapport med grafiske framstillinger og kommentarer. I tillegg får du et tabellverk med nedbrytninger på kjønn og tre aldergrupper (3-5 år, 6-9 år og 10-11 år).

PRIS

Prisen NOK 25 000,- ekskl. mva.