Meny Lukk
Søk Lukk
Søk

Mediebarn 2018, 3-11-åringenes medievaner

Mediebarn kartlegger 3-11-åringenes medieaktiviteter og hvilke kanaler og utstyr de velger når de spiller, chatter, bruker sosiale medier, surfer på nettet, ser film og TV og hører musikk og radio.

Rapporten belyser barns mediebruk fra en rekke vinkler:

  1. Tidsbruk på ulike aktiviteter
  2. Tilgang til utstyr
  3. Hyppighet og valg av utstyr for medierelaterte aktiviteter
  4. Spill
  5. Nettsider
  6. Sosiale medier og chat
  7. Strømmetjenester
  8. TV
  9. Radio
  10. Avis
  11. Kino
  12. Apper
  13. Interesser
  14. Språk

Rapporten bygger på intervju med et representativt utvalg med 741 barn i alderen 3-11 år.  Barna har blitt invitert til å delta i undersøkelsen gjennom sine foreldre. De minste barna svarer sammen med en voksen. Resultatene framstilles primært ved grafikk, men også noe tekst.

Rapporten er et «must» for alle som ønsker å forstå utviklingen i mediemarkedet. Den vil også gi stor verdi til journalister og alle med interesse for barns atferd, samfunnsutvikling og digitalisering.

Pris for rapporten «Mediebarn 2018, 3-11-åringenes medievaner» i PowerPoint-format og med Excel-tabeller med nedbrytninger på tre aldersgrupper (3-5 år, 6-9 år og 10-11 år) som vedlegg: kr. 20.000,- (eks. mva)

(Dersom du kjøper rapporten her på nettsidene våre, vil du få en link til direkte nedlasting av PowerPoint rapporten. Excel-tabellene vil bli ettersendt innen kort tid.)

 

Rapport kun til egen/virksomhetsintern bruk

Opphavsretten til innholdet i denne rapporten tilhører Kantar. Rapporten kan ikke videreselges eller deles med andre, ut over egen virksomhet (juridisk enhet). Dersom det er ønskelig å inngå en konsernavtale for bruk av rapporten, ta kontakt med den som er oppgitt som kontaktperson for rapporten hos Kantar.