Meny Lukk
Søk Lukk
Søk

Rapporten «Husholdningenes medieutgifter» er klar!

Husholdningenes medieutgifter kartlegger hvor mye penger norske husstander legger igjen på 35 forskjellige medieutgifter.

Rapporten redegjør for månedlig og årlige utgifter til følgende medieutgifter

  1. Kjøp av løssalgsaviser på papir
  2. Kjøp av blader og magasiner i løssalg
  3. TV-abonnement + kanalpakker/enkeltkanaler
  4. Internettabonnement
  5. Mobilabonnement + datapakker etc.
  6. Fasttelefon, abonnement
  7. Mobilt bredbånd, abonnement + datapakker etc.
  8. Abonnementsstrømmetjenester (som Netflix, HBO etc.)
  9. Abonnement på musikkstrømmetjenester
  10. TV-kanalenes strømmetjenester (TV 2 Sumo, Dplay, Viaplay etc.)
  11. Applikasjoner til mobil, nettbrett etc.
  12. Kinobilletter
  13. Papirbok
  14. Lydbok
  15. e-bok
  16. Dataspill DVD/CD
  17. Dataspill nedlastet
  18. Dataspill applikasjoner
  19. Musikk, nedlastet
  20. Musikk, CD/LP
  21. Film, TV, video - DVD/bluray at
  22. Kombinasjonsabonnement på avis (både digital og papir)
  23. Kombinasjonsabonnement på ukeblad
  24. Abonnement på papiravis
  25. Abonnement på blader/magasiner på papir
  26. Plussabonnement på avis på nett
  27. Ukeblad/magasin-abonnement i digital utgave
  28. Digitalavisabonnement (eavis/app/nett)
  29. Kringkastingsavgift (TV-lisens)
  30. TV + utstyr
  31. Mobil + utstyr
  32. PC/Mac + utstyr
  33. Nettbrett + utstyr
  34. Radio + utstyr
  35. Smarthøyttaler + utstyr


Rapporten er et «must» for alle som ønsker å forstå …

  • retningen og størrelsen på utviklingen av medieutgiftene
  • om husholdningene bruker gjennomsnittlig mer eller mindre sammenlignet med tidligere år.
  • på hvilket nivå totalmarkedet for medieproduktet/tjenesten ligger på.
  • hvilke grupper i samfunnet som betaler mye/lite

 

Pris: 24.000,- (ekskl. mva)

Leveransen inkluderer en oversiktsrapport i PowerPoint, tabeller i Excel, en analyse i Word, samt en versjon på papir.

(Dersom du kjøper rapporten her på nettsidene våre, vil du få en link til direkte nedlasting av wordrapporten. Excel-tabellene, PowerPoint og papirversjonen vil bli ettersendt innen kort tid.)

 

Rapport kun til egen/virksomhetsintern bruk

Opphavsretten til innholdet i denne rapporten tilhører Kantar. Rapporten kan ikke videreselges eller deles med andre, ut over egen virksomhet (juridisk enhet). Dersom det er ønskelig å inngå en konsernavtale for bruk av rapporten, ta kontakt med den som er oppgitt som kontaktperson for rapporten hos Kantar.