Idé- og konseptutvikling. I idé- og konseptutviklingsfasen skal innsikten danne basis for idégenerering og konseptutvikling. Den mest effektive måten å møte innovasjonsprosessenes utfordringer på, er å starte med å avdekke behov i markedet som kan gi grunnlag for lansering av nye produkter og tjenester med suksess: Hvilke behov skal dekkes, og hva kjennetegner de som har de aktuelle behovene? Med dette som utgangspunkt, kan idégenereringen gjennomføres langt mer målrettet og effektivt og med langt høyere sannsynlighet for at innovasjonsprosjektet resulterer utvikling av nye idéer eller konsepter som til sist vil kunne gi produkter eller tjenester som vil lykkes i markedet.
Evaluere. Idé- og konseptutviklingsfasen er en prosess hvor vi utvikler – tester og justerer i en gjentakende prosess til vi føler oss trygge på at vi har et solid produktforslag. Kantar besitter en rekke relevante verktøy for denne fasen av en innovasjonsprosess. Det kan handle om verktøy som hjelper deg å screene (korte ned listen over mulige innovasjoner), eller å velge hvilket konsept/produkt som bør lanseres. Vi har også samme type løsninger for designtester. Hvordan kan vi prioritere noen få designretninger som bør belyses videre, og hvordan velger vi ut det beste pakningsdesignet.