Meny Lukk
Søk Lukk
Søk

Kantar 24Timer gir unik innsikt om folks mediebruk

Kantar har gleden av å tilby oppdaterte data fra Kantar 24Timer.

Kantar 24Timer gir unik innsikt om folks mediebruk

Kantar Media har gleden av å tilby oppdaterte data fra Kantar 24Timer. Dataene er samlet inn i Forbruker & Media, som er Norges største markedsundersøkelse, gjennomføres kontinuerlig gjennom hele året. Med bruk av Power BI kan vi tilby kvartalsvis rapportering med 1500-2000 intervjuer hvert kvartal. I 2022 og 2023 er det totalt gjennomført 13.494 intervjuer. 

Kantar Media har gjennomført studier av nordmenns tids- og mediebruk siden 1998. 24Timer gir blant annet svar på:

  • Hvor mye tid som brukes på ulike medier?
  • Når på døgnet mediene blir brukt?
  • Hvordan mediebruken varierer i løpet av året og uken?
  • Hvor man befinner seg til forskjellige tider på døgnet?
  • Hva man foretar seg og hvilke medier som brukes?

 

24Timer gir dybdeinnsikt i folks mediebruk i forhold til hva de gjør og hvor de oppholder seg i løpet av døgnet:

  1. En dypere forståelse av konteksten vår mediebruk foregår i.
  2. En samlet fremstilling av bruken av alle mediekanaler, grupper av medier og enkeltmedier.
  3. En dypere forståelse av hvordan ulike grupper bruker ulike medier på ulike tidspunkt i løpet av døgnet, uke og året.

Tilrettelegging i Power BI gjør det mulig å analysere trender og ulike målgrupper med hensyn til kjønn, alder, inntekt og utdanning på en brukervennlig og rask måte. Det er også mulig å analysere endringer over tid, sesongsvingninger, ukedagsanalyser og mediebruk i løpet av døgnet for ulike ukedager.

 

Medieomtaler av 24Timer

 

Priser for 24Timer 2024

  • 95.000 for tilgang på Power BI til februar 2025 med data for 2022 og 2023, og kvartalsvise oppdateringer. Denne prisen gjelder for kunder som minst abonnerer på alle standardindeksene i Kantar Online. For de som ikke har et slikt abonnement, vil andre betingelser være gjeldene, og prisene vil være høyere.
  • Årsrapport for 2023: En PowerPoint-rapport med historiske data er også inkludert.
  • Det kan etter hvert bli mulig å kjøpe tilgang til kun et kvartals data eller rapporten for tre måneder fra Power BI.
  • Opptil 4 brukere er inkludert i prisen. Deretter: 5-19 brukere for kr. 10.000, 20-49 brukere for kr. 20.000 og 50+ brukere for kr. 50.000.
  • Betingelsene ovenfor gjelder for kunder som abonnerer på alle indeksene i Kantar Online (GPC). For de som ikke abonnerer på alle indeksene, vil andre betingelser være gjeldene, og de må betale høyere beløp.
  • Kantar Media kan også tilby salg av rapporter og workshops.
  • Alle priser er eksklusive merverdiavgift (mva).

 

Ta kontakt med Knut-Arne Futsæter for mer informasjon: knut.arne.futsæter@kantar.com.

Ta kontakt med Magnus Hodnekam for brukerstøtte av Power BI: magnus.hodnekvam@kantar.com