Meny Lukk
Søk Lukk
Søk

Vi inviterer til frokostseminar: Omdømme, du får som fortjent!

Et godt og sterkt omdømme kan bidra til økonomisk vekst og det kan sørge for at du blir en attraktiv arbeidsgiver som tiltrekker deg de beste folka. Kantar sammen med Kantar Public presenterer årets omdømmeundersøkelse innenfor både offentlig og privat sektor. I tillegg har vi fått med oss to svært interessante foredragsholdere som på hver sin måte, skal belyse temaet ytterligere.

Dato: 21. September

Tid: 08.30-10.00 (NB: enkel frokost serveres fra kl 08.15)

Sted: Lakkegata 23, 1. etasje

Meld deg på her


PROGRAM

08.30 Velkommen

08.35 Resultater fra årets omdømmeundersøkelser, offentlig og privat sektor
Anders G. Hovde, Kantar og Erlend Espedal, Kantar Public

09.00 Omdømme i Sverige - hva kan vi lære av søta bror? 
Johan Orbe, Client Director Kantar Public Sverige

I Sverige har de gjennomført omdømmeundersøkelser i svært lang tid over en stor bredde av selskap. Hva kan norske virksomheter lære av søta bror?

09.30 Når omdømmet ditt er eksistensgrunnlaget ditt
Jens Nordahl, presseansvarlig Vinmonopolet

Vinmonopolet er svært avhengig av et godt omdømme. Som foredragsholderen selv sier så «kan vi forsvinne ved et pennestrøk». Da er det viktig at opinionen heier på deg! Dette er noe Vinmonopolet har greid til gangs over flere år. Men hva har de egentlig gjort og hva er historien bak det?

 

Anders Hovde

Anders G. Hovde, seniorrådgiver i Kantar

Fagansvarlig CX og ansvarlig for Kantars syndikerte omdømmeundersøkelse i privat sektor.  Anders har siden 2001 arbeidet med CX og brand for bilimportører, forhandlere og andre aktører i bilbransjen. Han har utviklet GallupBil som er Norges største syndikerte nybilundersøkelse, og benyttes av de fleste importørene i Norge. Årets markedsanalytiker 2017.

Erlend Espedal Erlend Espedal, seniorrådgiver i Kantar Public

Erlend er ansvarlig for Omdømmebarometeret innen offentlig sektor. Han har lang erfaring med omdømmejobbing for både offentlige og private virksomheter. Espedal har også vært ansvarlig for KSindeks – Norges største kundeservicemåling og jobber til daglig som seniorrådgiver for offentlige virksomheter.

Johan Orbe

Johan Orbe, Client Director, Kantar Public Sverige

Johan er vår omdømmeekspert i Sverige. Han jobber med en rekke offentlige virksomheter, blant annet forsvaret, skatteetaten, tolletaten domstolene i Sverige, miljødirektoratet og en rekke andre virksomheter. Han arbeider også med andre organisasjoner innenfor omdømme, deriblant Stockholms universitet, Region Västerbotten og ABF – arbeidernes utdanningsforbund. Orbe har jobbet i Kantar siden 2008, og har tidligere jobbet i både GFK og AC Nielsen.

Jens Nordahl

Jens Nordahl, presseansvarlig, Vinmonopolet

Jens er brennende opptatt av Vinmonopolet og vinmonopolets historie. Dette kan man blant annet høre gjennom podcasten til Vinmonopolet, som forteller om virksomhetens historie. Men hvordan kan det ha seg at et monopol kan ha et så sterkt omdømme som det faktisk har? Vinmonopolet har et av de sterkeste omdømmene vi måler i Omdømmebarometeret og Jens vil fortelle litt om hvorfor og hvordan vinmonopolet har jobbet for å bli omdømmevinnere år etter år. Jens har jobbet 24 år i Vinmonopolet.