Publisert 15. april 2021
Kantar har gjennomført 24-timersundersøkelsen siden 1998, og kan derfor sammenligne dataene med tidligere år. Denne gangen vil vi få dyp innsikt i folks dagligliv og mediebruk i en unormal og krevende periode. Undersøkelsen vil være til stor nytte for å forstå hvordan den norske befolknings mediebruk endres i situasjonen vi har stått i.
Resultatene vil også sammenligne mot undersøkelsen gjennomført i en normalsituasjon, før Korona endret alt.
24 timersundersøkelsen gir innsikt i:
- Hvor mye av tiden som brukes på forskjellige medier?
- Når på døgnet og hvilke ukedager man bruker mediene?
- Hvor man befinner seg til døgnets forskjellige tider?
- Hva man gjør og hvilke medier man bruker der man er?
- Hvilke medier man bruker parallelt?
- Hvilken tillit brukere har til de store nyhetsmediene?
- Hvilke kommunikasjonskanaler benyttes i arbeidssammenheng?
For å følge utviklingen i samfunnet planlegges en gjentakende undersøkelse når samfunnet er åpnet opp igjen og vi har en «ny normalsituasjon».