Meny Lukk
Søk Lukk
Søk

Ny 24-timersundersøkelse blir klar i løpet av november

Kantar vil i november følge opp korona-versjonen av tids- og mediebruksundersøkelsen 24-timersundersøkelsen, som ble gjennomført i mars/april. Den nye runden vil belyse hvordan vår mediebruk og atferd har endret seg gjennom perioden med Koronatrusselene hengende over oss.

Publisert 1.oktober.2020

Kantar har gjennomført 24-timersundersøkelsen siden 1998, og kan derfor sammenligne dataene med tidligere år. Denne gangen vil vi få dyp innsikt i folks dagligliv og mediebruk i en unormal og krevende periode. Undersøkelsen vil være til stor nytte for å forstå hvordan den norske befolknings mediebruk endres i situasjonen vi nå står i. Resultatene vil også sammenlignes mot undersøkelsen gjennomført i mars/april-2020, da nedstengningen på grunn av Korona var på sitt strengeste.

“24 timer” gir innsikt i:

  • Hvor mye av tiden som brukes på forskjellige medier?
  • Når på døgnet og hvilke ukedager man bruker mediene?
  • Hvor man befinner seg til døgnets forskjellige tider?
  • Hva man gjør og hvilke medier man bruker der man er?
  • Hvilke medier man bruker parallelt?
  • Hvilken tillit brukere har til de store nyhetsmediene?
  • Hvilke kommunikasjonskanaler benyttes i arbeidssammenheng?

 

Fakta om "24 timer"

Feltperioden vil strekke seg gjennom oktober. Videre kartlegges flere forhold som gir bilde av folks endrede hverdag i disse krisetider. For å følge utviklingen i samfunnet planlegges en gjentakende undersøkelse straks en vaksine er kommet på markedet og vi nærmer oss en «ny normalsituasjon».

Rapporter og analyser vil være klare i løpet av november.

For mer informasjon om undersøkelsen og priser, ta kontakt med seniorrådgiver Salve Jortveit.