Meny Lukk
Søk Lukk
Søk

Medietrender Ung 2023

15. juni inviterer vi til seminar der vi presenterer smakebiter fra årets rapport om unges medievaner. Her blir det også en LIVE fokusgruppe med unge mediebrukere, og foredragsholdere som har lykkes med å nå ut til unge målgrupper.

Meld deg på her

 

PROGRAM 

De unges medievaner

Jonas Østnes og Julie Saglien, Kantar

Jonas Østnes og Julie Saglien, Kantar

Hvor og hvordan når du ut til de unge i 2023? Vi presenterer hovedfunn fra våre ferske studier om norske 15-24-åringers nyhets- og underholdningskonsum. Hvor sterkt står de redaksjonelle mediene? Og hvilken rolle spiller Snapchat, TikTok, YouTube og Facebook i de unges hverdag?

 

Tise og tidsånden: Bruktuniverset som tenker nytt

Marte Bruset Lunde, annonsesjef Tise og Sigrun Stenseth, markedssjef Tise

Marte Bruset Lunde og Sigrun Stenseth

Tise er en norsk gratisapp for kjøp og salg av brukte klær, som på få år har blitt en foretrukken markedsplass for mote- og klimabevisste unge forbrukere. Ifølge selskapet har 9 av 10 norske jenter i målgruppa 18-24 år en bruker på Tise, og bruktuniverset har nå også etablert seg i hele det nordiske markedet. Hør suksesshistorien om hvordan Tise treffer både tidsånden og målgruppa. 

 

Kan Snapchat stjele enda mer av showet?

Per Christian Strand Teslo, salgssjef Snapchat Norge

Per Christian Strand Teslo

I disse dager rulles ny teknologi ut på Snapchat. Kunstig intelligens (AI) og utvidet virkelighet (AR) vil revolusjonere opplevelsen til brukerne – og gi merkevarer og annonsører nye muligheter. Nylig annonserte for eksempel Snapchat et samarbeid med Kygo, som skal gi publikum en helt ny konsertopplevelse. Vi får en status på Snapchat i 2023 og veien videre.

 

De unges digitale liv: Fokusgruppe LIVE

Ole Guldvog

Åtte unge mediebrukere i samtale med Ole Guldvog (Kantar) om medienes gleder og bekymringer, nytte og nytelse. Har du et spørsmål til de unge, send det gjerne til ole.guldvog@kantar.com, så får du kanskje svar på akkurat det du lurer på.