Meny Lukk
Søk Lukk
Søk

Program Medietrender 2021

Merk! Ny dato. Her er programmet til Medietrender 2021. Vi håper å kunne slippe inn opptil 200 deltagere. Meld deg på i dag for å sikre deg en plass.
 

Program Medietrender 2021

Påmelding her

Følg arrangementet på Facebook

 

Rikets medietilstand
Ingvar Sandvik, Kantar

Ingvar Sandvik

Vi presenterer tall fra egne medieundersøkelser i foredraget "Rikets medietilstand", og inviterer en rekke foredragsholdere som på ulike måter er med på å prege medieutviklingen. Programmet lanseres ca. 15. november.
 

Medieinnovasjoner vi tar med oss videre fra koronaåret
Ingeborg Volan, publiseringsredaktør i Dagens Næringsliv

Ingeborg Volan

I mars ble Norge snudd på hodet. Behovet for å tenke nytt og enda mer digitalt ble forretningskritisk, også for mediebransjen. Hvilke nyvinninger har gjort seg gjeldende, hvilke utviklingstrekk ble fremskyndet og hva vil vi ta oss med videre etter pandemien.

 

Avisa Oslo - Norges største lokalsamfunn får ny lokalavis
Magne Storedal, redaktør Avisa Oslo og Jostein Larsen Østring, utviklingsdirektør i Amedia

Magne Storedal og Jostein Larsen Østring

Flere år etter at Amedia la ned sine bydelsaviser, satser mediehuset offensivt i hovedstaden igjen. Vi får høre om Amedias digitale satsing og hvordan den nye nettavisen skal berike mediemarkedet i hovedstaden.

 

Mangfold i mediebransjen
Umar Ashraf, forfatter og kommunikasjonsrådgiver

Umar Ashraf

Mangel på mangfold av stemmer i medie- og kommunikasjonsbransjen er et stadig tilbakevendende tema. Det siste året er det flere hendelser som har aktualisert tematikken. Debatten handler ikke lenger bare om representasjon og likeverd, men også om konkurransefortrinn og forretningskritisk innsikt.

 

Eid Mubarak, Norge!

Vivi Stenberg, prosjektleder NRK Underholdning
Bente Kvam Kristoffersen, Trigger
Iram Ansari, leder NRK FleRe
Mala Wang-Naveen (moderator)

I 2020 gikk direktesendingen «Festen etter fasten» på lufta for aller første gang på NRK. En sending som var den første i sitt slag på en tv-kanal i Vest-Europa. I forbindelse med årets id-feiring rullet også Coca-Cola og Trigger ut en storslått reklamekampanje rettet mot den fastende målgruppa, som senere har blitt hyllet og prisbelønt. Hvordan lage flerkulturell folkefest i det norske medielandskapet?

 

Den digitale valgkampen 2021
Kari Steen-Johnsen, forskningsleder Institutt for samfunnsforskning

Kari-Steen Johnsen

Foran høstens stortingsvalg er det grunn til å tro at en enda større del av valgkampen vil foregå digitalt enn tidligere. Hvem får makt til å sette politisk dagorden gjennom sosiale medier – politikere, medier eller borgerne? Og på hvilken måte styrker, eller svekker, den digitale utviklingen demokratiske prosesser?

 

Maskorama, drama og nærhet – en prat om fremtidens tv-innhold
Petter Wallace, eksternsjef NRK
Nora Ibrahim, utviklingssjef i The Oslo Company
Kim Strømstad, produsent Fremantle

Petter Wallace, Nora Ibrahim, Kim Strømstad

Vi diskuterer hvordan pandemien endret publikums behov og ønsker når det kommer til tv-underholdning, og hvilke trender som kommer til å prege populærkulturen fremover.

 

5G – fremtidens mobilnett er her
Henning Huuse, forretningsutvikler for 5G i Telia

Henning Huuse

Utbyggingen av neste generasjons mobilnett er i full gang. I 2023 skal 5G-nettet til Telia være landsdekkende, som det første i Norge. 5G-nettet vil gjøre helt nye løsninger og ideer mulig, og har potensiale til å endre samfunnet vårt - igjen.

 

Teknologitrender i det nye tiåret
Eirik Solheim, journalist og teknologirådgiver NRKbeta

Eirik Solheim

Teknologitrendene slik NRKbeta ser dem.
Hvilke nyvinninger og smarte teknologier vil prege årene fremover?

 

 

Med forbehold om endringer i programmet.

Hvis det ikke blir mulig å gjennomføre arrangementet med publikum i salen 9. mars, vil vi gjennomføre digitalt.

Kunder av Kantar kan faktureres, men da må påmeldingen skje via e-post til nils.petter.strommen@kantar.com.