Meny Lukk
Søk Lukk
Søk

Kundene har talt: Fjordkraft Mobil er best på kundeservice i 2019

Fjordkraft Mobil vant hovedprisen for Årets beste kundeservice 2019. Prisen ble delt ut under Kundeservicedagene i Oslo 29. januar.

Kundeserviceprisen deles ut hvert år under Kundeservicedagene. De syv bransjevinnerne og hovedvinneren av Årets kundeservice-pris kåres basert på resultatene i KSindeks.

– Dette er Norges største undersøkelse om kundeservice, og den eneste der kundene blir spurt direkte om hvordan de opplevde kundeservicen til selskapet de sist har vært i kontakt med i løpet av de siste 14 dagene, uttaler Erlend Espedal, seniorrådgiver i Kantar.

Hvert år spør Kantar 40 000 kunder, og vi får 20 000 svar fra personer som har vært i kontakt med et selskap. Prisen deles ut av Kantar i samarbeid med Tekna og teknologileverandøren Loxysoft. 

Gode vinnere innenfor alle kategorier.

– Fjordkraft Mobil er en relativt ny aktør i mobilmarkedet, og det er veldig hyggelig å se at en utfordrer utmerker seg i et tøft og profesjonelt marked. Selskapet distanserte de andre selskapene med god margin uttaler Espedal. Kundene beskriver Fjordkraft Mobil som kunnskapsrike, hyggelige og med samme gode service uansett hvem man er i kontakt med.

Fjordkraft mobil stakk av med seieren Årets beste kundeservice.

Kundeservice med følelser

I en analyse nylig gjort av Kantar, viser resultatene at kundeservice som gir kundene sine en emosjonell sterk følelse skaper mye mer lojale kunder enn de som ikke klarer det. Blant personer som svarer at de ble begeistret av kundeservicen oppgir hele 63% at det er svært sannsynlig at de vil være kunde i selskapet om to år, mens gjennomsnittet er 25%. Seniorrådgiver i Kantar, Erlend Espedal, sier at resultatet av å begeistre kundene er sterk lojalitet. 

- Dette viser at følelser betyr mye i et kundeforhold, og at det kan bli en utfordring i dagens marked hvor vi ser stor utrulling av chatbots. Spørsmålet er da om chatbots klarer å skape og ivareta positive følelser i kunderelasjonen, avslutter Espedal.

 

Vinnerne i de ulike klassene var:

Årets kundeservice 2019: Fjordkraft mobil

Telecom: Fjordkraft mobil

TV-signaler: Canal Digital

Reise: Apollo

Bredbånd: Ice

Bank: Sparebank 1 SR-Bank

Forsikring: If

Åpen klasse: Sector Alarm

 

Gratulerer til dem alle!

Fjordkraft mobil vant klassen Telecom og Årets beste kundeservice totalt.


Canal Digital vant klassen TV-signaler.


Apollo vant klassen Reise.


Ice vant klassen Bredbånd.


Sparebank 1 SR-Bank vant klassen Bank.


If vant klassen Forsikring.


Sector Alarm vant Åpen klasse.