Meny Lukk
Søk Lukk
Søk

Kundene har talt: Berg-Hansen best på kundeservice i 2018

Reisebyrået Berg-Hansen vant hovedprisen for Årets beste kundeservice 2018. Prisen ble delt under Kundeservicedagene i Oslo 30. januar.

Kundeserviceprisen deles ut hvert år under Kundeservicedagene. De syv bransjevinnerne og hovedvinneren av Årets kundeservice-pris kåres basert på resultatene i KSindeks.

– Dette er Norges største undersøkelse om kundeservice, og den eneste der kundene blir spurt direkte om hvordan de opplevde kundeservicen til selskapet de sist har vært i kontakt med i løpet av de siste 14 dagene, sier  Finn Olav Sveinall, seniorrådgiver i Kantar TNS.

Hvert år spør Kantar TNS 40 000 kunder, og vi får 20 000 svar fra personer som har vært i kontakt med et selskap. Prisen deles ut av Kantar TNS i samarbeid med Tekna og teknologileverandøren Loxysoft. 

Gode vinnere innenfor alle kategorier

– Berg-Hansen utmerker seg svært positivt, både innenfor reisesegmentet og på tvers av alle bransjer. Kundene sier at hos Berg-Hansen opplever de at personlig service sitter i høysetet. Vi gratulerer Berg-Hansen med prisen og med mange fornøyde kunder, sier Sveinall.

BergHansen mottar prisen for årets beste kundeservice

De andre vinnerne er Sbanken som beste bank, If som beste forsikringsselskap, Canal Digital (nå Telenor) beste bredbåndsleverandør, Viasat beste TV-signalleverandør, OneCall beste telecomleverandør og Toyota vant i «åpen klasse». 

Løs saken!

– Alle vinnerne kan vise til god kundeservice innenfor sine bransjer. Hvis det er én ting som går igjen hos de beste, så er det at de scorer høyt på løsningsgrad. Dét er viktig! Å få løst problemet sitt raskt og effektivt er det aller viktigste for kundene når de tar kontakt, avslutter Sveinall.

KSindeks viser tydelig at dårlig kundeservice gir illojale kunder. Hele 2 av 5 kunder som er misfornøyd med kundeservicen sier nemlig at det svært eller ganske lite sannsynlig at de kommer til å være kunde om 2 år. Mens 3 av 5 kunder som er fornøyd, sier at det er svært eller ganske sannsynlig at de kommer til å være kunde om 2 år.