HVOR: Lakkegata 23, 1. etasje
NÅR: Onsdag 7. juni kl 14:30 - 15:30
Det serveres kaffe og noe søtt til blodsukkeret
Meld deg på her (begrenset antall plasser)
På seminaret vil merkevarerådgivere i Kantar diskutere perspektiver rundt merkebygging, differensiering og pris, og ved hjelp av cases vise at differensiering lønner seg. Vi presenterer eksempler fra BrandZ på merkevarer som vinner på å være (meningsfullt) annerledes – slik at vi kan lære av de beste. Vi ser i tillegg på mulighetene for å bruke innsikt om trender fra søkedata for å være bedre rustet for fremtiden, eller finne gunstige måter for differensiering.
**EKSTRA**
Sosialt og faglig påfyll for de som vil: Rett etter seminaret inviterer vi til bonus-sesjon, mingling og forfriskninger i lokalene våre i 8. etasje fra 15.30-16.30. Vi har bestilt sol på takterrassen.
INNHOLD
Del 1: Verdien av å være annerledes
Med utgangspunkt i Kantars Brand Equity tilnærming ser vi på hvordan det å være annerledes bidrar til merkevarestyrke og prisstyrke. Vi trekker bl.a. frem eksempler på merkevarer fra BrandZ 2023 som vinner på å skille seg ut:
- Hvordan skille seg ut på en meningsfull måte?
- Hva gjør at vi aksepterer å betale mer for en merkevare enn andre, og hva kan merkevarer gjøre for å forsvare et høyere prisnivå?
Del 2: Først ute
Vi diskuterer hvordan trender kan hjelpe merkevarer tenke innovativt, og identifisere nye differensieringsmuligheter. Vi ser på bruken av f.eks. søkedata som datakilde med eksempler fra Kantar Analytics globale trendrapporter:
- Hvordan kan innsikt om trender hjelpe merkevarer bli annerledes?
- Hvordan bruke søkedata til å forstå behov i fremtiden - og ta modige og velbegrunnede beslutninger?
Kort bonus-sesjon i 8. etasje: Reklamer som står ut i mengden!
Vi feirer de mest effektive reklamene i Norden målt i Kantars Creative Effectiveness Awards, og ser nærmere på hvilke virkemidler de har brukt og som trender i kreativ kommunikasjon.